ziemia
Autor: Redakcja Scientific American | dodano: 2021-03-05
Cztery priorytety naukowe dla nowego prezydenta

Ilustracja Egle Plytnikaite

Cztery priorytety naukowe dla nowego prezydenta.

joe biden i jego gabinet mają przed sobą gigantyczne zadanie naprawienia szkód poczynionych przez poprzednika, który był wrogiem nauki i jej ustaleń, rozpowszechniał teorie spiskowe i odrzucał fakty. Tymczasem zaraza wciąż szaleje. Planeta nadal się ociepla. Poziom zaufania społecznego jest bardzo niski – spora grupa Amerykanów uwierzyła w kłamstwo mówiące, że oczywiste zwycięstwo Bidena w 2020 roku to skutek bliżej nieokreślonego oszustwa. Upłynie wiele lat, nim wydobędziemy się z tego dołka. Jednak pewne rzeczy nowa administracja może zrobić niezwłocznie, począwszy od działań przedstawionych na kolejnych stronach*.  Redakcja Scientific American

* Artykuł powstał przed zaprzysiężeniem Joe Bidena na prezydenta USA – przyp. red.

Więcej w miesięczniku „Świat Nauki" nr 03/2021 »
07/2021
Czerwiec
W 1982 r. Jean-Loup Chrétien na pokładzie Sojuza T-6 został pierwszym Francuzem w przestrzeni kosmicznej.
Co wspólnego mają suknia ślubna i kombinezon sapera?
Dlaczego dla marynarzy bardziej niebezpieczne od rekinów są krewetki?
Kiedy kurczak najlepiej sprawdza się jako broń artyleryjska?

Autor: Redakcja Scientific American | dodano: 2021-03-05
Cztery priorytety naukowe dla nowego prezydenta

Ilustracja Egle Plytnikaite

Cztery priorytety naukowe dla nowego prezydenta.