człowiek
dodano: 2019-11-08
„Kosmiczne rozterki” Neila de Grasse’a Tysona – wyjaśniają, inspirują, dają do myślenia

W Polsce ukazuje się kolejna książka znanego amerykańskiego astrofizyka i popularyzatora nauki – Neila deGrasse’a Tysona. Po „Astrofizyce dla zabieganych” i „Kosmicznych zachwytach” czas na „Kosmiczne rozterki”!

Publikacja – utrzymana w podobnym stylu co dwie wcześniejsze bestsellerowe pozycje Tysona – w równie pasjonujący sposób opisuje i wyjaśnia kosmos; tym razem w dużej mierze czyni z perspektywy fenomenu, jakim jest życie.

Czy życie we wszechświecie jest rzeczywiście unikatowe? Czym jest strefa Złotowłosej i jak często występuje ona w kosmosie? Czy obce formy życia przypominają nasze, ziemskie? A jak wygląda… śmierć w czarnej dziurze? Tak! Takie zdarzenie też jest tu opisane; lektura tego fragmentu to nie tylko znakomita rozrywka, ale i wstęp do zrozumienia pewnych własności tych tajemniczych obiektów. Przy okazji: wiedzieliście, że czarne dziury to silniki galaktyk? Jeśli nie, to już wiecie. A jak działają, przeczytacie w „Kosmicznych rozterkach”.

„Kosmiczne rozterki” to lektura obowiązkowa dla czytelników bestsellerowej „Astrofizyki dla zabieganych” i równie poczytnych „Kosmicznych zachwytów”. Wydana w tym samym formacie i szacie graficznej, znakomicie wpisuje się w serię książek, które tak pięknie przybliżają nam kosmos – ten najbliższy i ten niewyobrażalnie odległy.

12/2019

Pierwsza ekspedycja prowadzona przez Roalda Amundsena osiągnęła biegun południowy.
Michael Hebb to współtwórca popularnego na Zachodzie ruchu, w ramach którego ludzie, znajomi lub nieznajomi, spotykają się przy stole, by porozmawiać o śmierci. Tak jak o życiu, normalnie. Gdybyś mógł przedłużyć swoje życie, to o jak długo? Jak wygląda dobra śmierć? Jak chciałbyś być wspominany?

dodano: 2019-11-08