książki
Autor: Art Friedman, Leonard Susskind | dodano: 2019-06-24
Szczególna teoria względności i klasyczna teoria pola. Teoretyczne minimum

Dzięki kolejnym książkom serii "Teoretyczne minimum" piękno współczesnej fizyki stało się dostępne dla wszystkich, którym niestraszne są równania matematyczne. Najpierw ukazał się tom wyjaśniający mechanikę klasyczną, a potem książka poświęcona mechanice kwantowej. Teraz, w trzecim tomie serii, Leonard Susskind i Art Friedman zajęli się klasyczną teorią pola, stanowiącą podstawę newtonowskiej teorii grawitacji i teorii elektromagnetyzmu Maxwella, oraz szczególną teorią względności Einsteina, która jest bez wątpienia jednym z największych osiągnięć fizyki klasycznej.
Wykorzystując najprostszy jak to możliwe opis matematyczny (ale nigdy nazbyt uproszczony!), zrozumiałe diagramy i barwne postacie będące alter ego autorów, Susskind i Friedman zabierają nas w fascynującą podróż do wszechświata Einsteina.
Seria "Teoretyczne minimum", łącząca ścisłe, matematyczne podejście z oryginalnym humorem, jest doskonałym przewodnikiem po świecie fizyki dla wszystkich, którzy chcą wyjść poza zakres materiału dostępny w tradycyjnych książkach popularnonaukowych, ale nie wiedzą, od czego zacząć.

Teoria względności i teoria pola odgrywają kluczową rolę we współczesnej fizyce. W książce Susskinda i Friedmana te ważne obszary fizyki zostały wyjaśnione po mistrzowsku - z ogromną głębią, ale i z dowcipem. Prawdziwa fizyka wygląda właśnie tak, jak została tu pokazana.
Sean Carroll, autor książki "Nowa perspektywa: pochodzenie życia, świadomości i wszechświata"

Prawdziwe arcydzieło, które na pewno wytrzyma próbę czasu. Ogromnie żałuję, że takiej książki nie było, gdy ja kiedyś poznawałem fizykę klasyczną. "Szczególną teorię względności i klasyczną teorię pola" czyta się z prawdziwą przyjemnością.
Stephon Alexander, kosmolog, Uniwersytet Browna, autor książki "Jazz i fizyka. Tajemniczy związek muzyki ze strukturą Wszechświata"

Leonard Susskind jest profesorem fizyki na Uniwersytecie Stanforda i jednym z twórców teorii strun. Jest autorem wielu książek, między innymi "Mechaniki kwantowej" (napisanej wspólnie z Artem Friedmanem) i "Teoretycznego minimum" (które napisał razem z George'em Hrabovskym).

Art Friedman jest konsultantem, specjalistą od przetwarzania danych i współautorem "Mechaniki kwantowej". Od młodości interesuje się fizyką i stale pogłębia swoją wiedzę z tej dziedziny.

07/2019
W 1967 r. na Księżycu rozbiła się amerykańska sonda Surveyor 4.
Czym dokładnie jest in vitro? Jak wygląda procedura? Co się dzieje z mrożonymi zarodkami? Co przeżywają pary, które przez lata nieskutecznie starają się o dziecko? A co rodzice, którzy skorzystali z tej metody leczenia niepłodności?

Autor: Art Friedman, Leonard Susskind | dodano: 2019-06-24