Technika (60)
Sophie Bushwick | 2020-01-23
Nowa technika laserowa pozwoli na produkowanie wytrzymalszej elektroniki. Materiały ceramiczne charakteryzują się dużą twardością i trwałością – są niepodatne na zarysowania bardziej niż szkło i znoszą wysoką temperaturę lepiej niż większość metali.
Mark Peplow | 2019-12-23
Nowy skalpel z doładowaniem stawia czoła rakowi. Kiedy chirurg usuwa guz nowotworowy, mogą pozostać po nim komórki rakowe, co grozi ponownym rozwojem nowotworu. Naukowcy rozpoczęli właśnie pierwsze badania kliniczne nad nowym narzędziem do leczenia raka, które być może pozwoli zabić jego uparte komórki: skalpelem plazmowym.
Matthew Hutson | 2019-12-23
Komputery (nieco) lepiej niż ludzie potrafią przewidzieć, co będzie miało znaczenie w przyszłości.
Tim Hornyak | 2019-11-26

Klaster automatów zdolnych rozszerzać się i kurcza się jako całość. Naukowcy skonstruowali robota złożonego z wielu jednostek, które bez centralnego sterowania, reagując jedynie na bodźce w swoim środowisku, działają jak grupa, w czym przypominają zachowanie żywych komórek.

Jeremy Hsu | 2019-10-23
Być może własności ciemnej materii poznamy dzięki miniaturowemu detektorowi fal grawitacyjnych.
George Musser | 2019-05-27

Jak wyposażyć maszyny w ludzkie cechy, takie jak kreatywność i zdrowy rozsądek.

04/2020
Marzec
W 1899 r. pionier radia Guglielmo Marconi dokonał pierwszego przekazu za pomocą telegrafu bezprzewodowego między Wielką Brytanią a kontynentem.
Sądzisz, że świadomie kierujesz swoim życiem, podejmujesz racjonalne decyzje i z rozwagą kształtujesz swoje relacje z innymi? Jeśli tak, jesteś w błędzie. Słynny naukowiec, Leonard Mlodinow odkrywa przed czytelnikami zaskakujące i egzotyczne siły działające pod powierzchnią naszych umysłów.