Technika (64)
Susan Cosier | 2020-08-31

Uwaga, lecą! Nowoczesny lidar pozwala obserwować aktywność komarów.

William Charles Louis i Richard G. Van de Water | 2020-07-30

Nowy eksperyment ma służyć znalezieniu nowego rodzaju neutrin, które mogą być łącznikiem z ciemnym sektorem Wszechświata.

Charlie Wood | 2020-07-30

Z badań wynika, że może istnieć nowy sposób wykrywania cząstek przenoszących grawitację.

Rachel Crowell | 2020-06-26

Tanie i proste urządzenie wykrywa w wodzie metale ciężkie

Sophie Bushwick | 2020-01-23
Nowa technika laserowa pozwoli na produkowanie wytrzymalszej elektroniki. Materiały ceramiczne charakteryzują się dużą twardością i trwałością – są niepodatne na zarysowania bardziej niż szkło i znoszą wysoką temperaturę lepiej niż większość metali.
Mark Peplow | 2019-12-23
Nowy skalpel z doładowaniem stawia czoła rakowi. Kiedy chirurg usuwa guz nowotworowy, mogą pozostać po nim komórki rakowe, co grozi ponownym rozwojem nowotworu. Naukowcy rozpoczęli właśnie pierwsze badania kliniczne nad nowym narzędziem do leczenia raka, które być może pozwoli zabić jego uparte komórki: skalpelem plazmowym.
11/2020
Październik

W 1929 r. tzw. Czarny Czwartek - krach na giełdzie nowojorskiej - zapoczątkował wielki kryzys.
Nie tylko tabliczka mnożenia, ale i dzielenia może sama wchodzić do głowy! Pomogą w tym zabawne, wpadające w ucho wierszyki, które pozostają w głowach uczniów. Dzięki błyskotliwym skojarzeniom pozwalają łatwo i bez wysiłku nie tylko nauczyć się tabliczki dzielenia w zakresie do 100, ale także zrozumieć, czym jest dzielenie i dlaczego nie musi sprawiać najmniejszych kłopotów.