Technika (56)
Diana Kwon | 2018-03-23

Maszyny z systemami sztucznej inteligencji, które uczą się jak dzieci, pomagają wyjaśniać współdziałanie umysłu i ciała pozwalające zdobyć wiedzę  i umiejętności.

Joshua N. Winn | 2018-03-23
W tym roku zostaną umieszczone na orbicie dwa teleskopy, które powinny odkryć wiele nowych egzoplanet.
Christof Koch | 2017-11-23

Stymulowanie mózgu impulsami magnetycznymi podczas pomiaru jego elektrycznej aktywności okazuje się wiarygodnym sposobem na stwierdzenie, czy badany jest świadomy.

Melinda Wenner Moyer | 2017-10-30

Im więcej pistoletów i strzelb, tym więcej morderstw i gwałtów – wskazują kolejne badania, których wyniki próbują jednak podważyć zwolennicy powszechnego dostępu do broni palnej.

Morgen Peck | 2017-09-22

Owadzie oczy inspiracją dla antyodblaskowych powłok ekranów telefonów komórkowych. W pogodną letnią noc w powietrzu lata wiele ciem.

Catherine Caruso | 2017-07-25
Maszyny zdolne do rozpoznawania stanów emocjonalnych pomogą starszym osobom.
11/2019
W 1833 r. urodził się Lucjan Rydel, polski lekarz, okulista, profesor i rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Lubimy myśleć o sobie jako o istotach wyjątkowych - ale czy naprawdę coś różni nas od zwierząt? Przecież nasza biologia jest taka sama. W oryginalnej i intrygującej podróży po świecie ziemskiego życia Adam Rutherford bada rozmaite cechy, które uznawano niegdyś za wyłącznie ludzkie, wykazując, że wcale takimi nie są.