Technika (65)
Mark Peplow | 2019-12-23
Nowy skalpel z doładowaniem stawia czoła rakowi. Kiedy chirurg usuwa guz nowotworowy, mogą pozostać po nim komórki rakowe, co grozi ponownym rozwojem nowotworu. Naukowcy rozpoczęli właśnie pierwsze badania kliniczne nad nowym narzędziem do leczenia raka, które być może pozwoli zabić jego uparte komórki: skalpelem plazmowym.
Matthew Hutson | 2019-12-23
Komputery (nieco) lepiej niż ludzie potrafią przewidzieć, co będzie miało znaczenie w przyszłości.
Tim Hornyak | 2019-11-26

Klaster automatów zdolnych rozszerzać się i kurcza się jako całość. Naukowcy skonstruowali robota złożonego z wielu jednostek, które bez centralnego sterowania, reagując jedynie na bodźce w swoim środowisku, działają jak grupa, w czym przypominają zachowanie żywych komórek.

Jeremy Hsu | 2019-10-23
Być może własności ciemnej materii poznamy dzięki miniaturowemu detektorowi fal grawitacyjnych.
George Musser | 2019-05-27

Jak wyposażyć maszyny w ludzkie cechy, takie jak kreatywność i zdrowy rozsądek.

Lucas Joel | 2019-04-24
Nowe techniki pozwalają ustalić, kto uśmiercał dawne zwierzęta. Dzisiejsi śledczy potrafią odnaleźć sprawcę mordu na podstawie pozostawionego przez niego DNA.
07/2021
W 1971 r. podczas misji Apollo 15, David Scott i James Irwin odbyli pierwszy z trzech spacerów po powierzchni Księżyca, wykorzystując po raz pierwszy pojazd kołowy LRV.
Czy wiesz, że Tadeusz Kościuszko wciąż się zakochiwał, nieszczęśliwie lokując swoje uczucia? Do czego posuwała się żona i muza Jana Matejki, by zmusić go do ulegania swoim zadziwiającym zachciankom? Dlaczego w krakowskim klasztorze karmelitanek więziono nieszczęsną Barbarę Ubryk?