Technika (65)
Melinda Wenner Moyer | 2017-10-30

Im więcej pistoletów i strzelb, tym więcej morderstw i gwałtów – wskazują kolejne badania, których wyniki próbują jednak podważyć zwolennicy powszechnego dostępu do broni palnej.

Morgen Peck | 2017-09-22

Owadzie oczy inspiracją dla antyodblaskowych powłok ekranów telefonów komórkowych. W pogodną letnią noc w powietrzu lata wiele ciem.

Catherine Caruso | 2017-07-25
Maszyny zdolne do rozpoznawania stanów emocjonalnych pomogą starszym osobom.
Mark Peplow | 2017-06-20

Wydrukuj, zetrzyj i znów drukuj. Papier pokryty nanocząsteczkami można wykorzystać nawet 80 razy.

Kate Wong | 2017-05-25

Odkrycie pradawnych narzędzi kamiennych z kenii stawia pod znakiem zapytania historię narodzin pierwszych wynalazków.

2016-12-21

10 WAŻNYCH POMYSŁÓW, które mogą rozwiązać problemy i poprawić jakość naszego życia
Wyrażenie „zmieniający świat” jest nadużywane. Jak jednak określić globalne skutki takich wynalazków, jak tranzystor, sieć WWW czy telefon komórkowy? Niektóre pomysły naprawdę zmieniły historię. Czy baterie wdychające węgiel, roboty połykane w kapsułkach, satelity do telekomunikacji kwantowej i siedem innych idei przedstawionych na kolejnych stronach odegrają podobną rolę? Dziś można jedynie domniemywać, bo wiele ludzkich zamiarów kończy się fiaskiem, a im śmielsze idee, tym ryzyko większe. Niewiele jednak dzieli pomysły, które budzą początkowo uśmiech, od tych, bez których później nie potrafimy się obejść. A niektóre z nich inicjują prawdziwe transformacje.
Redakcja Scientific American

05/2021
Maj
W 1984 r. z powierzchni Marsa był widoczny dla hipotetycznego obserwatora tranzyt Ziemi i Księżyca na tle tarczy słonecznej.
Co wspólnego mają suknia ślubna i kombinezon sapera?
Dlaczego dla marynarzy bardziej niebezpieczne od rekinów są krewetki?
Kiedy kurczak najlepiej sprawdza się jako broń artyleryjska?