Technika (55)
Kate Wong | 2017-05-25

Odkrycie pradawnych narzędzi kamiennych z kenii stawia pod znakiem zapytania historię narodzin pierwszych wynalazków.

2016-12-21

10 WAŻNYCH POMYSŁÓW, które mogą rozwiązać problemy i poprawić jakość naszego życia
Wyrażenie „zmieniający świat” jest nadużywane. Jak jednak określić globalne skutki takich wynalazków, jak tranzystor, sieć WWW czy telefon komórkowy? Niektóre pomysły naprawdę zmieniły historię. Czy baterie wdychające węgiel, roboty połykane w kapsułkach, satelity do telekomunikacji kwantowej i siedem innych idei przedstawionych na kolejnych stronach odegrają podobną rolę? Dziś można jedynie domniemywać, bo wiele ludzkich zamiarów kończy się fiaskiem, a im śmielsze idee, tym ryzyko większe. Niewiele jednak dzieli pomysły, które budzą początkowo uśmiech, od tych, bez których później nie potrafimy się obejść. A niektóre z nich inicjują prawdziwe transformacje.
Redakcja Scientific American

2016-03-14
Agencja Promocyjna INVENTOR sp. z o.o. jako Oficjalny Przedstawiciel na Polskę ma przyjemność zaprosić do wzięcia udziału w XIX Moskiewskim Międzynarodowym Salonie Wynalazków i Innowacyjnych Technologii „ARCHIMEDES" w Moskwie.
2015-12-22
Dla chcącego (ropy) nie ma nic trudnego. Ostatniego lata władze federalne USA wydały zgodę na rozpoczęcie wierceń wydobywczych w wodach Oceanu Arktycznego na północ od Alaski.
2015-10-22
Sześć metrów pod powierzchnią Morza Śródziemnego trwa eksperymentalna uprawa roślin umieszczonych w przezroczystych plastikowych bąblach. Truskawki, bazylia, fasola i pomidory rosną jak szalone we wnętrzu swych podwodnych domów wypełnionych powietrzem.
2015-10-22
Jest coś szczególnie okrutnego, kiedy piękno wykorzystuje się do zabijania, ale dokładnie tak postąpili minionego lata naukowcy z Chicago Botanic Garden. Na piaszczystych wydmach w stanie Wisconsin Kayri Havens wraz ze współpracownikami „zasadziła” około 60 wydrukowanych w technologii 3-D kwiatów, by zwabić inwazyjne ryjkowce w śmiertelną pułapkę.
07/2019
W 1439 r. z powodu epidemii dżumy w Anglii zakazano pocałunków.
Dzięki kolejnym książkom serii "Teoretyczne minimum" piękno współczesnej fizyki stało się dostępne dla wszystkich, którym niestraszne są równania matematyczne. Najpierw ukazał się tom wyjaśniający mechanikę klasyczną, a potem książka poświęcona mechanice kwantowej.