Nauki ścisłe (124)
Ed Regis | 2020-02-21
Nikt nie potrafi przystępnie wyjaśnić, dlaczego samoloty latają. W grudniu 2003 roku z okazji setnej rocznicy pierwszego lotu braci Wright, New York Times opublikował artykuł „Staying Aloft; What Does Keep Them Up There?”. Wydawało się, że temat nie budzi kontrowersji: Co sprawia, że samoloty utrzymują się w powietrzu?
Steven B. Giddings | 2019-12-23
Aby uratować mechanikę kwantową, informacja musi mieć możliwość wydostawania się z czarnych dziur. Nowe obserwacje mogą pomóc wyjaśnić tę kwestię.
George Musser | 2019-10-04

Dlaczego fundamentalny obraz świata nie musi być wcale zgodny z przewidywaniami współczesnej fizyki.

Stephen Ornes | 2019-10-04
izyka pomaga w przygotowaniu przysmaków
Clara Moskowitz | 2019-08-29
Nowe wskazówki na temat losu antymaterii we Wszechświecie. W zasadzie świat mógłby powstać z antymaterii, ale tak się nie stało. Antymateria to jakby lustrzane odbicie materii; każda cząstka materii ma w antymaterii swój odpowiednik o przeciwnym ładunku.
Max Bertolero i Danielle S. Bassett | 2019-07-25
Nowa dyscyplina – sieciowa neurobiologia – pozwala zrozumieć, jak aktywność umysłu rodzi się z dokładnie dostrojonych interakcji pomiędzy różnymi obszarami mózgu.
02/2021
Marzec
W 1968 r. wystrzelono radziecką próbną sondę księżycową Zond 4.
Natura szaleje. Gdy dojdziemy do podstawowych praw fizyki, do samego fundamentu, znajdziemy się w domenie szaleństwa i chaosu, gdzie wiedza staje się wyobraźnią i odwrotnie. To miejsce, w którym na każdym kroku czają się wszechświaty równoległe i zadziwiające paradoksy, a przedmioty nie muszą zważać na przestrzeń ani czas.