Nauki ścisłe (123)
Steven B. Giddings | 2019-12-23
Aby uratować mechanikę kwantową, informacja musi mieć możliwość wydostawania się z czarnych dziur. Nowe obserwacje mogą pomóc wyjaśnić tę kwestię.
George Musser | 2019-10-04

Dlaczego fundamentalny obraz świata nie musi być wcale zgodny z przewidywaniami współczesnej fizyki.

Stephen Ornes | 2019-10-04
izyka pomaga w przygotowaniu przysmaków
Clara Moskowitz | 2019-08-29
Nowe wskazówki na temat losu antymaterii we Wszechświecie. W zasadzie świat mógłby powstać z antymaterii, ale tak się nie stało. Antymateria to jakby lustrzane odbicie materii; każda cząstka materii ma w antymaterii swój odpowiednik o przeciwnym ładunku.
Max Bertolero i Danielle S. Bassett | 2019-07-25
Nowa dyscyplina – sieciowa neurobiologia – pozwala zrozumieć, jak aktywność umysłu rodzi się z dokładnie dostrojonych interakcji pomiędzy różnymi obszarami mózgu.
Prachi Patel | 2019-07-25
Projektant wykorzystuje bakterie do wyrobu nietypowych lamp. Dla większości ludzi bakterie to niewidoczne żyjątka przenoszące choroby, które trzeba jak najszybciej zmyć z rąk. Tymczasem Jan Klingler, projektant sztuki użytkowej ze Sztokholmu, stawia je w centrum uwagi jako zasadniczy element swych kolorowych lamp.
07/2020
W 1979 r. została odkryta Adrastea, księżyc Jowisza.
Czy wiesz, że Tadeusz Kościuszko wciąż się zakochiwał, nieszczęśliwie lokując swoje uczucia? Do czego posuwała się żona i muza Jana Matejki, by zmusić go do ulegania swoim zadziwiającym zachciankom? Dlaczego w krakowskim klasztorze karmelitanek więziono nieszczęsną Barbarę Ubryk?