Nauki ścisłe (99)
ak | 2015-09-23

W grupie łatwiej niż w pojedynkę zdemaskować fałsz W filmach kłamców zdradza rozbiegany wzrok, nerwowość, spocone dłonie. Jednak w prawdziwym życiu nie jest łatwo zorientować się, gdy ktoś opowiada niewiarygodne historie.

ak | 2015-09-23
W lipcu w domu aukcyjnym w Londynie wystawiono na sprzedaż małą próbkę oryginalnej hodowli penicyliny Sir Aleksandra Fleminga (powyżej). W roku 1955 Fleming podarował te grzyby sąsiadowi w podziękowaniu za udaremnienie włamania do domu słynnego mikrobiologa.
ak | 2015-09-23
Gedankenexperiment, niemieckie słowo określające „eksperyment myślowy”, stało się słynne dzięki odbywanym przez Alberta Einsteina wyprawom w głąb wyobraźni, które zaowocowały największymi przełomami w fizyce.
ak | 2015-09-23
Albert Einstein powiedział kiedyś, że jedynie dwie rzeczy są ewentualnie nieskończone – wszechświat i ludzka głupota. Przyznał przy tym, że co do Wszechświata to nie ma pewności.
2015-08-10
Międzywydziałowe Indywidualne Studia Matematyczno-Przyrodnicze (MISMaP), to nowoczesna forma studiowania. Umożliwia osiągnięcie najbardziej prestiżowego i interdyscyplinarnego wykształcenia. Wyznacza dalszy rozwój osobowy i intelektualny absolwentów. Na studiach tych stwarzamy unikatowe warunki do zdobycia międzyobszarowej wiedzy i wszechstronnych umiejętności.
Marek Penszko | 2015-07-24
Lekcje matematyki dla starszych i mało zaawansowanych.
07/2018
W 1898 r. Maria Skłodowska-Curie i Piotr Curie poinformowali o odkryciu polonu.