Nauki ścisłe (123)
2018-05-17
do podjęcia nowych studiów: Physics of Advanced Materials for Energy Processing – PAMEP prowadzonych w języku angielskim.
Priyamvada Natarajan | 2018-02-26

Astronomowie zastanawiają się, w jaki sposób mogły powstać już w początkach historii Wszechświata.

Clara Moskowitz | 2017-10-30

Fizycy przygotowują największy eksperyment,który ma wyjaśnić zagadki ulotnych cząstek i być może ujawnić nowe zjawiska we Wszechświecie.

2016-09-23
Obowiązująca od 127 lat definicja kilograma jest dziś prawdziwym reliktem; jako ostatnia w Międzynarodowym Układzie Jednostek Miar odwołuje się do materialnego wzorca, walca ze stopu platyny i irydu o rozmiarach piłki golfowej, który jest przechowywany w sejfie Międzynarodowego Biura Miar i Wag koło Paryża.
2016-09-16
Co to jest węzeł? Intuicyjnie rozumiemy to pojęcie, ale matematyczne ujęcie takiej swobody nie dopuszcza. Zanim zaczniemy jednak cokolwiek wiązać i plątać zastanówmy się, ilu co najmniej wymiarów przestrzennych do tej czynności potrzeba.
2016-08-26
Dr Massimiliano Di Luca z University of Birmingham i dr Darren Rhodes z University of Sussex przeprowadzili serię eksperymentów z udziałem łącznie 90 studentów. Przedmiotem zainteresowania naukowców był wpływ oczekiwania regularności na percepcję faktycznego upływu czasu.
10/2020
Październik
W 2001 r. rozpoczęła się misja statku Sojuz TM-33 na Międzynarodową Stację Kosmiczną z turystą Markiem Shuttleworthem na pokładzie.