Nauki ścisłe (125)
Prachi Patel | 2018-07-30
Organizmy powstałe dzięki inżynierii genetycznej dostarczają wskazówek na temat początków istnienia bakterii i archeonów
Tim Folger | 2018-07-30
Świat mechaniki kwantowej jest dziwny i probabilistyczny, podczas gdy w naszej rzeczywistości zdarzenia są dobrze określone.
2018-05-17
do podjęcia nowych studiów: Physics of Advanced Materials for Energy Processing – PAMEP prowadzonych w języku angielskim.
Priyamvada Natarajan | 2018-02-26

Astronomowie zastanawiają się, w jaki sposób mogły powstać już w początkach historii Wszechświata.

Clara Moskowitz | 2017-10-30

Fizycy przygotowują największy eksperyment,który ma wyjaśnić zagadki ulotnych cząstek i być może ujawnić nowe zjawiska we Wszechświecie.

2016-09-23
Obowiązująca od 127 lat definicja kilograma jest dziś prawdziwym reliktem; jako ostatnia w Międzynarodowym Układzie Jednostek Miar odwołuje się do materialnego wzorca, walca ze stopu platyny i irydu o rozmiarach piłki golfowej, który jest przechowywany w sejfie Międzynarodowego Biura Miar i Wag koło Paryża.
07/2021
W 1971 r. podczas misji Apollo 15, David Scott i James Irwin odbyli pierwszy z trzech spacerów po powierzchni Księżyca, wykorzystując po raz pierwszy pojazd kołowy LRV.
Nie tylko tabliczka mnożenia, ale i dzielenia może sama wchodzić do głowy! Pomogą w tym zabawne, wpadające w ucho wierszyki, które pozostają w głowach uczniów. Dzięki błyskotliwym skojarzeniom pozwalają łatwo i bez wysiłku nie tylko nauczyć się tabliczki dzielenia w zakresie do 100, ale także zrozumieć, czym jest dzielenie i dlaczego nie musi sprawiać najmniejszych kłopotów.