Nauki ścisłe (124)
Prachi Patel | 2019-07-25
Projektant wykorzystuje bakterie do wyrobu nietypowych lamp. Dla większości ludzi bakterie to niewidoczne żyjątka przenoszące choroby, które trzeba jak najszybciej zmyć z rąk. Tymczasem Jan Klingler, projektant sztuki użytkowej ze Sztokholmu, stawia je w centrum uwagi jako zasadniczy element swych kolorowych lamp.
Abhay Deshpande i Rikutaro Yoshida | 2019-06-26
Jakie są źródła masy oraz spinu protonów i neutronów? Wciąż nie znamy odpowiedzi na to pytanie. Nowy akcelerator pozwoli zajrzeć do wnętrza tych cząstek i ją znaleźć.
Jess Romeo | 2019-05-27
Program komputerowy wykorzystuje parametry z zakresu fizyki do wykrywania regularności w dziełach malarskich. Dla tych z nas, którzy mają romantyczną duszę, najnowsze badania prowadzone przez Haroldo Ribeira mogą się wydawać prozaiczne.
Megan Gannon | 2019-03-25
Złe umieszczenie satelitów na orbicie umożliwiło przeprowadzenie testu ogólnej teorii względności.
Doris Y. Tsao | 2019-02-22
Badania obszarów mózgu odpowiedzialnych za rozpoznawanie twarzy
Matthew von Hippel | 2019-01-25
Naukowcy tworzą narzędzia matematyczne niezbędne do odkrywania nowych cząstek i zjawisk obserwowanych za pomocą największego akceleratora świata.
02/2021
Marzec
W 1791 r. we Francji bracia Chappe przesłali pierwszą wiadomość przy użyciu semaforowego telegrafu optycznego.
Natura szaleje. Gdy dojdziemy do podstawowych praw fizyki, do samego fundamentu, znajdziemy się w domenie szaleństwa i chaosu, gdzie wiedza staje się wyobraźnią i odwrotnie. To miejsce, w którym na każdym kroku czają się wszechświaty równoległe i zadziwiające paradoksy, a przedmioty nie muszą zważać na przestrzeń ani czas.