Nauki ścisłe (125)
Max Bertolero i Danielle S. Bassett | 2019-07-25
Nowa dyscyplina – sieciowa neurobiologia – pozwala zrozumieć, jak aktywność umysłu rodzi się z dokładnie dostrojonych interakcji pomiędzy różnymi obszarami mózgu.
Prachi Patel | 2019-07-25
Projektant wykorzystuje bakterie do wyrobu nietypowych lamp. Dla większości ludzi bakterie to niewidoczne żyjątka przenoszące choroby, które trzeba jak najszybciej zmyć z rąk. Tymczasem Jan Klingler, projektant sztuki użytkowej ze Sztokholmu, stawia je w centrum uwagi jako zasadniczy element swych kolorowych lamp.
Abhay Deshpande i Rikutaro Yoshida | 2019-06-26
Jakie są źródła masy oraz spinu protonów i neutronów? Wciąż nie znamy odpowiedzi na to pytanie. Nowy akcelerator pozwoli zajrzeć do wnętrza tych cząstek i ją znaleźć.
Jess Romeo | 2019-05-27
Program komputerowy wykorzystuje parametry z zakresu fizyki do wykrywania regularności w dziełach malarskich. Dla tych z nas, którzy mają romantyczną duszę, najnowsze badania prowadzone przez Haroldo Ribeira mogą się wydawać prozaiczne.
Megan Gannon | 2019-03-25
Złe umieszczenie satelitów na orbicie umożliwiło przeprowadzenie testu ogólnej teorii względności.
Doris Y. Tsao | 2019-02-22
Badania obszarów mózgu odpowiedzialnych za rozpoznawanie twarzy
10/2021
Październik
W 1967 r. amerykańska sonda Mariner 5 przeleciała 3990 km nad powierzchnią Wenus.