Człowiek (184)
Christian Fogerty | 2020-08-31

Kości, które mówią. Pogrzebane szczątki świadczą o gigantycznym tsunami, które zdewastowało wschodnią Afrykę.

Brian Hare i Vanessa Woods | 2020-08-31

Dobór naturalny promujący łagodność i postawy prospołeczne leży u podłoża sukcesów naszego gatunku i porażki neandertalczyków oraz innych homininów.

Laura Spinne | 2020-07-30
Spotkanie rolników z łowcami-zbieraczami mogło skończyć się narodzinami niepokojącej hierarchii.
Lydia Denworth, Michael Waldholz, Charles Schmidt | 2020-06-01
Wielkie pandemie z przeszłości dają wskazówki, jak może  się zakończyć obecna. Wiemy, jak pandemia covid-19 się zaczęła: nietoperze w pobliżu Wuhan w Chinach uwarzyły miksturę ze szczepów koronawirusa i ostatniej jesieni jeden z tych szczepów, wystarczająco oportunistyczny, aby przekroczyć granicę gatunków, opuścił swojego gospodarza i zakaził człowieka. I wtedy znalazł się na wolności.
Jane Qiu | 2020-05-01
Wirusolożka Shi Zhengli zidentyfikowała dziesiątki wirusów podobnych do wirusa SARS w zamieszkanych przez nietoperze jaskiniach i ostrzega, że może być ich tam znacznie więcej.
Lydia Denworth | 2020-05-01
Lekceważona przez długi czas metoda terapii ukierunkowana na RNA osiąga spektakularny sukces. Kiedy Emma kończyła pierwszy rok życia, nie stawała ani nie chodziła, ale mnóstwo dzieci w tym wieku też tego nie robi.
09/2020
W 1921 r. Karl Wilhelm Reinmuth odkrył planetoidę (958) Asplinda.
Czy wiesz, że wszyscy mężczyźni zaczynają życie jako kobiety? A może fakt, że skóra chroni nas przed wyparowaniem, to dla ciebie żadna nowość? Nawet jeśli tak jest, książka "100 rzeczy, których nie wiesz o swoim ciele" i tak będzie cię nieustannie zaskakiwać.