Człowiek (199)
Rowan Jacobsen | 2021-07-28
Naturalne białka odpowiadają za całe nasze istnienie. Złamanie kodu, pozwalające na tworzenie syntetycznych białek, doprowadziło do powstania innowacyjnej szczepionki przeciwko COVID-19 i może zrewolucjonizować medycynę.
Maryn McKenna | 2021-06-22
Grzyby, które rocznie zabijają 1,6 mln osób, wysuwają się na czoło  wśród najbardziej śmiercionośnych mikroorganizmów  na naszej planecie – a my nie bardzo wiemy, jak je powstrzymać.
Jennifer Raff | 2021-05-25
Zasiedlenie obu Ameryk było procesem znacznie bardziej złożonym, niż sądziliśmy, i wiązało się zarówno z izolacją, jak i łączeniem wielu populacji w ciągu dziesiątków tysięcy lat.
Jerzy Baczyński | 2021-05-05

Bieżący numer „Świata Nauki” jest pierwszym, który ukazuje się pod szyldem Polityki Sp. z o.o. SKA – wydawcy tygodnika „Polityka”, dwutygodnika „Forum”, miesięcznika popularnonaukowego „Wiedza i Życie” (od września 2020), a także wielu tematycznych wydawnictw specjalnych.

Aldon Morris | 2021-04-06

Black Lives Matter przejmuje pałeczkę od Civil Right Movement.

Stephani Sutherland | 2021-03-05

Zaczynają pojawiać się wyjaśnienia na poziomie molekularnym tego dokuczliwego i bardzo częstego zjawiska.

07/2021
W 1971 r. podczas misji Apollo 15, David Scott i James Irwin odbyli pierwszy z trzech spacerów po powierzchni Księżyca, wykorzystując po raz pierwszy pojazd kołowy LRV.