Człowiek (173)
Mark P. Mattson | 2015-07-24
Substancje chemiczne produkowane przez rośliny w celu odstraszania szkodników pobudzają komórki nerwowe w sposób, który może chronić mózg przed chorobami, takimi jak alzheimer i parkinson.
Jay N. Giedd | 2015-06-23

Brak synchronizacji w dojrzewaniu sieci nerwowych w mózgu czyni młodego człowieka podatnym na podejmowanie ryzyka, ale także stwarza wyjątkowe możliwości rozwoju zdolności poznawczych i adaptacyjnych.

Wajahat Z. Mehal | 2015-06-23
Wewnątrz komórek znaleziono strukturę, która zawsze leży u podstaw stanu zapalnego – to odkrycie może prowadzić do nowych metod leczenia chorób tak różnych, jak miażdżyca, choroba Alzheimera i stłuszczenie wątroby.
Jason G. Goldman | 2015-06-23
Badania nad latającymi ssakami stają się nowym sposobem poznawania tajemnic ludzkiej mowy.
Gary Stix | 2015-05-25

Grupa kolumbijskich rodzin, w których występuje rzadka mutacja genetyczna, powodująca chorobę, stała się obiektem badań nowych terapii.

Russell Shilling | 2015-04-22
Dlaczego Stany Zjednoczone powinny stosować metody agencji DARPA w rozwoju systemu nauczania?
12/2019

Pierwsza ekspedycja prowadzona przez Roalda Amundsena osiągnęła biegun południowy.
Michael Hebb to współtwórca popularnego na Zachodzie ruchu, w ramach którego ludzie, znajomi lub nieznajomi, spotykają się przy stole, by porozmawiać o śmierci. Tak jak o życiu, normalnie. Gdybyś mógł przedłużyć swoje życie, to o jak długo? Jak wygląda dobra śmierć? Jak chciałbyś być wspominany?