Człowiek (201)
Brian Hare i Vanessa Woods | 2020-08-31

Dobór naturalny promujący łagodność i postawy prospołeczne leży u podłoża sukcesów naszego gatunku i porażki neandertalczyków oraz innych homininów.

Laura Spinne | 2020-07-30
Spotkanie rolników z łowcami-zbieraczami mogło skończyć się narodzinami niepokojącej hierarchii.
Lydia Denworth, Michael Waldholz, Charles Schmidt | 2020-06-01
Wielkie pandemie z przeszłości dają wskazówki, jak może  się zakończyć obecna. Wiemy, jak pandemia covid-19 się zaczęła: nietoperze w pobliżu Wuhan w Chinach uwarzyły miksturę ze szczepów koronawirusa i ostatniej jesieni jeden z tych szczepów, wystarczająco oportunistyczny, aby przekroczyć granicę gatunków, opuścił swojego gospodarza i zakaził człowieka. I wtedy znalazł się na wolności.
Jane Qiu | 2020-05-01
Wirusolożka Shi Zhengli zidentyfikowała dziesiątki wirusów podobnych do wirusa SARS w zamieszkanych przez nietoperze jaskiniach i ostrzega, że może być ich tam znacznie więcej.
Lydia Denworth | 2020-05-01
Lekceważona przez długi czas metoda terapii ukierunkowana na RNA osiąga spektakularny sukces. Kiedy Emma kończyła pierwszy rok życia, nie stawała ani nie chodziła, ale mnóstwo dzieci w tym wieku też tego nie robi.
2020-04-30
Drodzy Czytelnicy, z powodu obecnej trudnej sytuacji majowy numer Świata Nauki ukaże się w sprzedaży z opóźnieniem – 6 maja.
10/2021
Październik
W 1967 r. amerykańska sonda Mariner 5 przeleciała 3990 km nad powierzchnią Wenus.