Ziemia (110)
Amy Mathews Amos | 2019-05-27

DNA w rybim śluzie pomaga w monitorowaniu wędrówek łososi pacyficznych. Śluz wytwarzany przez skórę łososi z Alaski może się przydać do określania ich liczebności oraz do ochrony populacji – działań niezbędnych, jeśli dzikie osobniki mają wciąż trafiać na nasze stoły w nadchodzących latach.

Katherine Kornei | 2019-04-24
Sonda kosmiczna monitoruje oznaki erupcji z częstotliwością do 1–2 godzin. Naukowcy wyostrzają kamery, aby mieć lepszy podgląd na ziemskie wulkany obserwowane z pewnej odległości – dokładnie z dystansu około 1,6 mln km.
Barbara J. King | 2019-03-25
Dlaczego jedne gatunki przeżywają żałobę, a inne nie? Kolejne obserwacje zwierząt przynoszą nowe fakty, przybliżając naukowców do odpowiedzi na to pytanie.
Katherine Kornei | 2019-03-25
Wiele sygnałów emitowanych przez humbaki nie zmienia się przez dekady.
Jane Qiu | 2019-01-25
Nocne pękanie himalajskich lodowców może przyspieszać ich topnienie. Dla geologa Evgenya A. Podolskiy’ego z Hokkaido University imponujący widok Mount Everestu nie był tym, co najbardziej go zafascynowało
Shannon Hall | 2018-12-17
Dojrzewający pod Chile superwulkan ma chłodne wnętrze i fakt ten podważa dotychczasowe hipotezy tłumaczące genezę największych na Ziemi erupcji lawy.
11/2019
W 1833 r. urodził się Lucjan Rydel, polski lekarz, okulista, profesor i rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Michael Hebb to współtwórca popularnego na Zachodzie ruchu, w ramach którego ludzie, znajomi lub nieznajomi, spotykają się przy stole, by porozmawiać o śmierci. Tak jak o życiu, normalnie. Gdybyś mógł przedłużyć swoje życie, to o jak długo? Jak wygląda dobra śmierć? Jak chciałbyś być wspominany?