Ziemia (126)
Andrew L. Hipp, Paul S. Manos i Jeannine Cavender-Bares | 2020-08-31

Jak ewoluowały, żeby ostatecznie panować w lasach północnej półkuli.

Rachel Nuwe | 2020-06-26
Z nowych badań wynika, że udomowienie kury mogło wyglądać inaczej, niż dotąd uważano.
Sid Perkins | 2020-06-01
Delty rzeczne powiększają rozmiary – na razie. Mimo wzrostu poziomu mórz obszary te, odgrywające olbrzymią rolę gospodarczą (porty) i ekologiczną (mokradła), powiększały w ostatnich dekadach swoją powierzchnię – ten trend nie utrzyma się jednak długo.
Dhananjay Khadilkar | 2020-05-01
Ukryty w głębinach teleskop neutrinowy poszuka m.in. ciemnej materii i śladów eksplozji odległych gwiazd. Pierwsza grupa 126 szklanych kul o średnicy piłki futbolowej, która zawisła nad dnem Morza Śródziemnego u wybrzeży Francji i Włoch, wypatruje sygnałów związanych z ciemną materią, wybuchami supernowych lub zderzeniami gwiazd neutronowych.
Jason G. Goldman | 2020-03-23
W lasach oczyszczonych przez pożary rośnie liczba gatunków nietoperzy. Nietoperze to naturalni likwidatorzy owadów. Każdej nocy te latające ssaki opuszczają swoje kryjówki w jaskiniach i konsumują miliony insektów, wśród których są też i takie, które roznoszą choroby ludzi i zwierząt hodowlanych.
Peter Andrey Smith | 2020-03-23
Antybiotyki podawane krowom zmieniają obieg węgla w glebie. Kiedy w połowie lat 40. antybiotyki zaczęto podawać zwierzętom hodowlanym, natychmiast rozpoczęto teŻ debatę nad tym, czy aby na pewno jest to postępowanie roztropne.
12/2020
W 1986 r. na zdjęciach przesłanych przez sondę Voyager 2 został odkryty księżyc Urana Kordelia.
Czy wiesz, że wszyscy mężczyźni zaczynają życie jako kobiety? A może fakt, że skóra chroni nas przed wyparowaniem, to dla ciebie żadna nowość? Nawet jeśli tak jest, książka "100 rzeczy, których nie wiesz o swoim ciele" i tak będzie cię nieustannie zaskakiwać.