Ziemia (126)
Mark Fischetti | 2019-08-29

Pięć krajów rości sobie prawa do dużych fragmentów dna Oceanu Arktycznego, których granice na siebie zachodzą. 2 sierpnia 2007 roku trzej rosyjscy badacze stłoczeni wewnątrz pojazdu podwodnego opuścili się na głębokość 4300 m, docierając na dno Oceanu Arktycznego w miejscu, gdzie znajduje się Biegun Północny.

Rachel Nuwer | 2019-07-25
W przypadku żółwi, które słyną z długowieczności, spadek ich liczebności jest trudny do zauważenia – do chwili, gdy jest już za późno. Niemal cztery dekady temu zoolog Michael Thompson, który pracował wtedy na University of Adelaide w Australii, dokonał alarmującego odkrycia.
Rachel A. Wood | 2019-06-26
Nowe odkrycia paleontologiczne i analiza składu chemicznego dawnych oceanów ukazują nadzwyczaj głębokie korzenie eksplozjii kambryjskiej
Lucas Joel | 2019-06-26
Geolodzy uzupełnili tajemniczą lukę w zapisie trzęsień ziemi w Nepalu. To jak kraksa samochodowa oglądana w zwolnionym tempie – subkontynent indyjski uderza w Eurazję. To za sprawą tej kolizji zachodzącej wzdłuż Wielkiego Uskoku Himalajskiego następuje wypiętrzanie Himalajów.
Amy Mathews Amos | 2019-05-27

DNA w rybim śluzie pomaga w monitorowaniu wędrówek łososi pacyficznych. Śluz wytwarzany przez skórę łososi z Alaski może się przydać do określania ich liczebności oraz do ochrony populacji – działań niezbędnych, jeśli dzikie osobniki mają wciąż trafiać na nasze stoły w nadchodzących latach.

Katherine Kornei | 2019-04-24
Sonda kosmiczna monitoruje oznaki erupcji z częstotliwością do 1–2 godzin. Naukowcy wyostrzają kamery, aby mieć lepszy podgląd na ziemskie wulkany obserwowane z pewnej odległości – dokładnie z dystansu około 1,6 mln km.
12/2020