Wszechświat (79)
Meredith A. MacGregor | 2020-06-26
W wysokiej rozdzielczości obrazach dysków wokółgwiezdnych można odnaleźć ukryte planety.
Mark J. Reid i Xing-Wu Zheng | 2020-05-01
Niedawno opracowana mapa  struktury spiralnej Galaktyki przedstawia niezwykły obraz naszego kosmicznego domu. Setki lat temu badacze żeglowali po oceanach i przemierzali nieznane kontynenty w celu opracowania map Ziemi.
Richard Panek | 2020-03-23
Któryś z dwóch wyników różnych pomiarów tempa ekspansji Wszechświata musi być błędny – ale który?
Caleb Scharf | 2020-01-23
Nawet jeżeli kosmici podróżują po Drodze Mlecznej, nie powinniśmy się dziwić, że nie odwiedzają Ziemi. Piętnastego stycznia 1790 roku dziewięciu buntowników z HMS Bounty, 18 osób z Tahiti i jedno dziecko przybyli na wyspę Pitcairn – jedno z najbardziej izolowanych miejsc na naszej planecie nadających się do zamieszkania.
Erica Jawin | 2019-07-25
Skały księżycowe dostarczone na Ziemię przez astronautów z programu Apollo gruntownie odmieniły naszą wiedzę nie tylko o Księżycu, ale i o całym Układzie Słonecznym.
Clara Moskowitz | 2019-03-25
Wnętrza gwiazd neutronowych - najbardziej gęsta forma materii we Wszechświecie - od dawna stanowią dla naukowców zagadkę, którą być może uda się już niedługo rozwiązać.
07/2020
W 1951 r. utworzono Polską Akademię Nauk.
Natura szaleje. Gdy dojdziemy do podstawowych praw fizyki, do samego fundamentu, znajdziemy się w domenie szaleństwa i chaosu, gdzie wiedza staje się wyobraźnią i odwrotnie. To miejsce, w którym na każdym kroku czają się wszechświaty równoległe i zadziwiające paradoksy, a przedmioty nie muszą zważać na przestrzeń ani czas.