Wszechświat (74)
Rebecca Boyle | 2018-06-22

Życie naszej najbliższej gwiazdy było o wiele ciekawsze, niż do tej pory sądzili naukowcy. Nowe badania przedstawiają przeszłość Słońca i jego możliwą przyszłość.

Ann Finkbeiner | 2018-05-28

Dzięki nowej metodzie wielonośnikowej, polegającej na jednoczesnej rejestracji promieniowania elektromagnetycznego, cząstek i fal grawitacyjnych powstałych w trakcie tego samego zjawiska kosmicznego, astronomowie zyskali pełniejszy obraz największych tajemnic Wszechświata

Bob Henderson | 2018-05-25

Być może dzięki olbrzymim teleskopom odkryjemy szczegóły powierzchni odległych globów

Duncan Lorimer i Maura McLaughlin | 2018-04-24

Astronomowie usiłują stwierdzić, co jest źródłem potężnych rozbłysków promieniowania radiowego docierających do nas z dalekiego kosmosu.

Jeremy Hsu | 2018-01-26

Zjawiska „pogody kosmicznej” mogą spowodować szkody liczone w bilionach dolarów.

Leslie Rosenberg | 2018-01-26

W projekcie Axion Dark Matter Experiment, który wszedł właśnie w fazę najczulszych pomiarów, poszukiwane są aksjony – cząstki, które mogą być ciemną materią.

07/2019
W 1439 r. z powodu epidemii dżumy w Anglii zakazano pocałunków.
Czy wiesz, że istnieje substancja, która zapala dosłownie wszystko, z czym się zetknie? Trifluorek chloru podpali beton, azbest, kevlar, a nawet wodę! Gdy próbowano wykorzystywać go jako paliwo rakietowe - podpalał rakiety, a wlewany do miotaczy płomieni, unicestwiał wszystko dokoła, włącznie z miotaczami.