Wszechświat (87)
2015-10-22

Kilkadziesiąt cząstek z różnych zakątków Wszechświata trafiło już do detektora IceCube na biegunie południowym. Być może dzięki nim rozwiążemy stare zagadki kosmosu.

2015-09-29
CDP.pl z przyjemnością informuje, że jest już dostępny audiobook „Marsjanin”, na podstawie bestsellerowej powieści Andy’ego Weira pod tym samym tytułem. CDP.pl jest producentem i wyłącznym dystrybutorem audiobooka w Polsce. Firma współpracuje przy projekcie ze studiem Fish Ladder & Platige Image i Juice, które zrealizowało trailer pt. "Our Greatest Adventure" wprowadzający widzów w tematykę zbliżającej się premiery filmu „Marsjanin” z Mattem Damonem w roli głównej.
Lee Billings | 2015-08-20
Dwa rywalizujące ze sobą zespoły astronomów próbują uzyskać bezprecedensowe obrazy olbrzymich planet obiegających odległe gwiazdy. Te odkrycia mogą wpłynąć na przyszłe metody poszukiwania planet.
Bogdan Dobrescu i Don Lincoln | 2015-07-24
Dominujące we Wszechświecie cząstki niewidocznej ciemnej materii mogą mieć niezwykłe właściwości i wiele odmian.
Michael West | 2015-07-24
„Dawni mieszkańcy Hawajów byli astronomami” – pisała w 1897 roku Lili’uokalani, ostatnia królowa Hawajów.
05/2021
Maj
W 1997 r. Rosjanin Garri Kasparow przegrał mecz szachowy z superkomputerem IBM Deep Blue.
Nie tylko tabliczka mnożenia, ale i dzielenia może sama wchodzić do głowy! Pomogą w tym zabawne, wpadające w ucho wierszyki, które pozostają w głowach uczniów. Dzięki błyskotliwym skojarzeniom pozwalają łatwo i bez wysiłku nie tylko nauczyć się tabliczki dzielenia w zakresie do 100, ale także zrozumieć, czym jest dzielenie i dlaczego nie musi sprawiać najmniejszych kłopotów.