Wszechświat (77)
2015-11-19

W opowiadaniu o Sherlocku Holmesie Srebrny Płomień słynny detektyw rozwiązuje zagadkę kryminalną dzięki zwróceniu uwagi na coś, co się nie zdarzyło – pies podwórzowy ani razu w nocy nie zaszczekał. Astronomowie odwołują się teraz do podobnej dedukcji przy rozwiązywaniu tajemnicy czarnych dziur, poszukując gwiazd, które nie wybuchły.

2015-11-19

Nowy, ambitny projekt Dark Energy Survey może pomóc w rozwiązaniu zagadki, dlaczego przestrzeń coraz szybciej się rozszerza

2015-10-22

Kilkadziesiąt cząstek z różnych zakątków Wszechświata trafiło już do detektora IceCube na biegunie południowym. Być może dzięki nim rozwiążemy stare zagadki kosmosu.

2015-09-29
CDP.pl z przyjemnością informuje, że jest już dostępny audiobook „Marsjanin”, na podstawie bestsellerowej powieści Andy’ego Weira pod tym samym tytułem. CDP.pl jest producentem i wyłącznym dystrybutorem audiobooka w Polsce. Firma współpracuje przy projekcie ze studiem Fish Ladder & Platige Image i Juice, które zrealizowało trailer pt. "Our Greatest Adventure" wprowadzający widzów w tematykę zbliżającej się premiery filmu „Marsjanin” z Mattem Damonem w roli głównej.
Lee Billings | 2015-08-20
Dwa rywalizujące ze sobą zespoły astronomów próbują uzyskać bezprecedensowe obrazy olbrzymich planet obiegających odległe gwiazdy. Te odkrycia mogą wpłynąć na przyszłe metody poszukiwania planet.
04/2020
Marzec
W 1802 r. Heinrich Wilhelm Olbers odkrył planetoidę Pallas.
Raz na zawsze pozbądź się strachu przed matematyką. "Sposób na matmę" to sposób na lepsze stopnie! Czy matematyka spędza ci sen z powiek? Mnożenie, dzielenie, ułamki? Czy myśl o następnej klasówce z matmy przeraża cię bardziej niż upiorny klaun? Weź głęboki oddech… "Sposób na matmę" zaraz ci pomoże!