Wszechświat (85)
Juan García-Bellido i Sébastien Clesse | 2017-07-25

Niewidoczna populacja czarnych dziur powstałych w ciągu sekundy po Wielkim Wybuchu może być rozwiązaniem tajemnicy ciemnej materii.

Yasunori Nomura | 2017-06-20
Być może nie żyjemy w pojedynczym Wszechświecie, ale w ogromnym zbiorze wszechświatów, zwanym wieloświatem. Koncepcja ta może być zgodna z liczącą 60 lat interpretacją fizyki w najdrobniejszych skalach.
Kimberly M. S. Cartier i Jason T. Wright | 2017-05-25
Czy z braku naturalnych wyjaśnień zjawiska należy rozważać możliwość, że zaawansowana cywilizacja kosmitów wywołuje tajemnicze pociemnienia odległej gwiazdy?
S. Bradley Cenko i Neil Gehrels | 2017-04-27
Dzięki nowym metodom dowiadujemy się, w jaki sposób czarne dziury rozrywają całe gwiazdy.
Ann Finkbeiner | 2017-03-27
Finansowany przez miliardera plan przewiduje wysłanie próbnika ku innej gwieździe. Czy może się to udać?
2016-12-21
Planety z naszego sąsiedztwa nie powstały powoli, jak do tej pory sądzili naukowcy, ale w krótkim przebłysku wysokoenergetycznych zderzeń, dokonujących zniszczeń i przebudowy
Linda T. Elkins-Tanton
02/2021
Marzec
W 1968 r. wystrzelono radziecką próbną sondę księżycową Zond 4.
Natura szaleje. Gdy dojdziemy do podstawowych praw fizyki, do samego fundamentu, znajdziemy się w domenie szaleństwa i chaosu, gdzie wiedza staje się wyobraźnią i odwrotnie. To miejsce, w którym na każdym kroku czają się wszechświaty równoległe i zadziwiające paradoksy, a przedmioty nie muszą zważać na przestrzeń ani czas.