Wszechświat (77)
Frank Postberg, Gabriel Tobie i Thorsten Dambeck | 2016-10-19
Mamy coraz więcej dowodów, że na lodowym księżycu Saturna znajdują się aktywne kominy hydrotermalne, dzięki czemu ten obiekt kosmiczny staje się jednym z głównych celów do poszukiwania życia poza Ziemią.
2016-09-23
Nadal nie wiemy, jakie warunki są potrzebne do powstania życia; może okazać się, że występuje ono bardzo rzadko
2016-08-26

Próby wyjaśnienia dziwnej zimnej plamy w kosmosie doprowadziły do odkrycia czegoś jeszcze dziwniejszego: ogromnego obszaru zawierającego bardzo niewiele materii

2016-07-26

Okazuje się, że Droga Mleczna to część masywnej supergromady galaktyk, która jest jedną z największych znanych nam struktur w Kosmosie. To odkrycie to tylko początek nowych badań nad rozkładem materii we Wszechświecie

2016-06-24

Corocznie obserwujemy tysiące przeróżnych wybuchów gwiazd. Astronomowie chcieliby poznać przyczyny tych eksplozji

2016-05-25
Astronomowie wykorzystują dwie krążące wokół siebie czarne dziury do zmierzenia, jak szybko rotuje jedna z nich.
04/2020
Marzec
W 1965 r. profesor Wiktor Bross przeprowadził pierwszą w Polsce próbę transplantacji nerki pobranej ze zwłok.
Raz na zawsze pozbądź się strachu przed matematyką. "Sposób na matmę" to sposób na lepsze stopnie! Czy matematyka spędza ci sen z powiek? Mnożenie, dzielenie, ułamki? Czy myśl o następnej klasówce z matmy przeraża cię bardziej niż upiorny klaun? Weź głęboki oddech… "Sposób na matmę" zaraz ci pomoże!