Wszechświat (75)
Ann Finkbeiner | 2017-03-27
Finansowany przez miliardera plan przewiduje wysłanie próbnika ku innej gwieździe. Czy może się to udać?
2016-12-21
Planety z naszego sąsiedztwa nie powstały powoli, jak do tej pory sądzili naukowcy, ale w krótkim przebłysku wysokoenergetycznych zderzeń, dokonujących zniszczeń i przebudowy
Linda T. Elkins-Tanton
2016-11-22

Dziwne kwantowe zjawisko – splątanie – może stanowić drogę na skróty między odległymi czarnymi dziurami

Frank Postberg, Gabriel Tobie i Thorsten Dambeck | 2016-10-19
Mamy coraz więcej dowodów, że na lodowym księżycu Saturna znajdują się aktywne kominy hydrotermalne, dzięki czemu ten obiekt kosmiczny staje się jednym z głównych celów do poszukiwania życia poza Ziemią.
2016-09-23
Nadal nie wiemy, jakie warunki są potrzebne do powstania życia; może okazać się, że występuje ono bardzo rzadko
11/2019
W 1833 r. urodził się Lucjan Rydel, polski lekarz, okulista, profesor i rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Lubimy myśleć o sobie jako o istotach wyjątkowych - ale czy naprawdę coś różni nas od zwierząt? Przecież nasza biologia jest taka sama. W oryginalnej i intrygującej podróży po świecie ziemskiego życia Adam Rutherford bada rozmaite cechy, które uznawano niegdyś za wyłącznie ludzkie, wykazując, że wcale takimi nie są.