Wszechświat (82)
Dariusz Kortko, Marcin Pietraszewski | 2018-08-17
Lato 1976 roku. Rozkaz jest jasny, ale intrygujący. Każda polska jednostka wojsk lotniczych wytypuje swoich najlepszych pilotów. Mają się jak najszybciej stawić na badania w Wojskowym Instytucie Medycyny Lotniczej w Warszawie.
Jeremy Hsu | 2018-06-22

Najnowsze dane ukazują z nieosiągalną wcześniej precyzją rozmieszczenie gwiazd w naszej Galaktyce.

Rebecca Boyle | 2018-06-22

Życie naszej najbliższej gwiazdy było o wiele ciekawsze, niż do tej pory sądzili naukowcy. Nowe badania przedstawiają przeszłość Słońca i jego możliwą przyszłość.

Ann Finkbeiner | 2018-05-28

Dzięki nowej metodzie wielonośnikowej, polegającej na jednoczesnej rejestracji promieniowania elektromagnetycznego, cząstek i fal grawitacyjnych powstałych w trakcie tego samego zjawiska kosmicznego, astronomowie zyskali pełniejszy obraz największych tajemnic Wszechświata

Bob Henderson | 2018-05-25

Być może dzięki olbrzymim teleskopom odkryjemy szczegóły powierzchni odległych globów

Duncan Lorimer i Maura McLaughlin | 2018-04-24

Astronomowie usiłują stwierdzić, co jest źródłem potężnych rozbłysków promieniowania radiowego docierających do nas z dalekiego kosmosu.

11/2020
Październik
W 1961 r. została wystrzelona pierwsza amerykańska ciężka rakieta nośna Saturn I.