Wszechświat (80)
Rebecca Boyle | 2018-06-22

Życie naszej najbliższej gwiazdy było o wiele ciekawsze, niż do tej pory sądzili naukowcy. Nowe badania przedstawiają przeszłość Słońca i jego możliwą przyszłość.

Ann Finkbeiner | 2018-05-28

Dzięki nowej metodzie wielonośnikowej, polegającej na jednoczesnej rejestracji promieniowania elektromagnetycznego, cząstek i fal grawitacyjnych powstałych w trakcie tego samego zjawiska kosmicznego, astronomowie zyskali pełniejszy obraz największych tajemnic Wszechświata

Bob Henderson | 2018-05-25

Być może dzięki olbrzymim teleskopom odkryjemy szczegóły powierzchni odległych globów

Duncan Lorimer i Maura McLaughlin | 2018-04-24

Astronomowie usiłują stwierdzić, co jest źródłem potężnych rozbłysków promieniowania radiowego docierających do nas z dalekiego kosmosu.

Jeremy Hsu | 2018-01-26

Zjawiska „pogody kosmicznej” mogą spowodować szkody liczone w bilionach dolarów.

Leslie Rosenberg | 2018-01-26

W projekcie Axion Dark Matter Experiment, który wszedł właśnie w fazę najczulszych pomiarów, poszukiwane są aksjony – cząstki, które mogą być ciemną materią.

08/2020
W 1675 r. Król Anglii Karol II Stuart założył obserwatorium astronomiczne w Greenwich.
Nie tylko tabliczka mnożenia, ale i dzielenia może sama wchodzić do głowy! Pomogą w tym zabawne, wpadające w ucho wierszyki, które pozostają w głowach uczniów. Dzięki błyskotliwym skojarzeniom pozwalają łatwo i bez wysiłku nie tylko nauczyć się tabliczki dzielenia w zakresie do 100, ale także zrozumieć, czym jest dzielenie i dlaczego nie musi sprawiać najmniejszych kłopotów.