Świat Nauki 01/2022
W numerze m.in.:

ASTRONOMIA Kosmiczne kolizje Nowe odkrycia dotyczące zderzeń galaktyk pokazują przyszłość Drogi Mlecznej. Aaron S. Evans i Lee Armus

RAPORT SPECJALNY 10 najbardziej obiecujących innowacji 2021 Odpowiedzi na najważniejsze wyzwania społeczne – zwłaszcza dotyczące zmian klimatycznych. Redakcja „Scientific American” we współpracy ze Światowym Forum Ekonomicznym

KOSMICZNA POGODA Groźba słonecznych rozbłysków Niszczycielskie burze geomagnetyczne mogą zdarzać się częściej, niż do tej pory sądzono. Może to mieć złowrogie konsekwencje dla uzależnionego od energii elektrycznej świata. Jonathan O’Callaghan

Nowe odkrycia dotyczące zderzeń galaktyk pokazują przyszłość Drogi Mlecznej.
Populacja wielkich kotów o specyficznym ubarwieniu ilustruje ewolucję w działaniu.
Satelity, które można przeprogramować na orbicie, otwierają zupełnie nowe możliwości.
01/2022
W 1895 r. norweski naukowiec Carsten Borchgrevink jako pierwszy człowiek wylądował na Antarktydzie
Natura szaleje. Gdy dojdziemy do podstawowych praw fizyki, do samego fundamentu, znajdziemy się w domenie szaleństwa i chaosu, gdzie wiedza staje się wyobraźnią i odwrotnie. To miejsce, w którym na każdym kroku czają się wszechświaty równoległe i zadziwiające paradoksy, a przedmioty nie muszą zważać na przestrzeń ani czas.