Świat Nauki 08/2021
W numerze m.in.:

BIOLOGIA

Wody! Naszą ewolucją kierowało pragnienie. Asher Y. Rosinger

BIOCHEMIA

Nowe lepsze życie Naturalne białka odpowiadają za całe nasze istnienie. Złamanie kodu, pozwalające na tworzenie syntetycznych białek, doprowadziło do powstania innowacyjnej szczepionki przeciwko COVID-19 i może zrewolucjonizować medycynę. Rowan Jacobsen

FIZYKA

Czy cząstki można zderzać taniej? Przełom w fizyce cząstek elementarnych wymaga jeszcze potężniejszych akceleratorów. Chandrashekhar Joshi

Naszą ewolucją kierowało pragnienie.

Dowody na przyspieszenie zmian klimatu znaleziono w spiralnie skręconych kłach tych waleni.
09/2021
W 1857 r. niemiecki astronom Hermann Mayer Salomon Goldschmidt odkrył planetoidy (48) Doris i (49) Pales.
Nie tylko tabliczka mnożenia, ale i dzielenia może sama wchodzić do głowy! Pomogą w tym zabawne, wpadające w ucho wierszyki, które pozostają w głowach uczniów. Dzięki błyskotliwym skojarzeniom pozwalają łatwo i bez wysiłku nie tylko nauczyć się tabliczki dzielenia w zakresie do 100, ale także zrozumieć, czym jest dzielenie i dlaczego nie musi sprawiać najmniejszych kłopotów.