Świat Nauki 07/2021
W numerze m.in.:
EPIDEMIOLOGIA Śmiertelnie groźne królestwo
Grzyby, które rocznie zabijają 1,6 mln osób, wysuwają się na czoło wśród najbardziej śmiercionośnych mikroorganizmów na naszej planecie – a my nie bardzo wiemy, jak je powstrzymać. Maryn McKenna

PLANETOLOGIA Ochronić Ziemię
Naukowcy właśnie stracili jedno z najlepszych urządzeń do wykrywania potencjalnie niebezpiecznych planetoid. Co będzie dalej? Sarah Scoles

ZMIANY KLIMATU Polarny tygiel
Ocieplający się klimat odmienia życie położonego skrajnie na północ miasteczka. Gloria Dickie
Grzyby, które rocznie zabijają 1,6 mln osób, wysuwają się na czoło  wśród najbardziej śmiercionośnych mikroorganizmów  na naszej planecie – a my nie bardzo wiemy, jak je powstrzymać.
Naukowcy wyhodowali żywy model kości
07/2021
W 1971 r. podczas misji Apollo 15, David Scott i James Irwin odbyli pierwszy z trzech spacerów po powierzchni Księżyca, wykorzystując po raz pierwszy pojazd kołowy LRV.
Czy wiesz, że Tadeusz Kościuszko wciąż się zakochiwał, nieszczęśliwie lokując swoje uczucia? Do czego posuwała się żona i muza Jana Matejki, by zmusić go do ulegania swoim zadziwiającym zachciankom? Dlaczego w krakowskim klasztorze karmelitanek więziono nieszczęsną Barbarę Ubryk?