Świat Nauki 05/2020
W numerze m.in.:
Czasopismo chwilowo niedostępne
Ukryty w głębinach teleskop neutrinowy poszuka m.in. ciemnej materii i śladów eksplozji odległych gwiazd. Pierwsza grupa 126 szklanych kul o średnicy piłki futbolowej, która zawisła nad dnem Morza Śródziemnego u wybrzeży Francji i Włoch, wypatruje sygnałów związanych z ciemną materią, wybuchami supernowych lub zderzeniami gwiazd neutronowych.
Niedawno opracowana mapa  struktury spiralnej Galaktyki przedstawia niezwykły obraz naszego kosmicznego domu. Setki lat temu badacze żeglowali po oceanach i przemierzali nieznane kontynenty w celu opracowania map Ziemi.
Terapia poznawczo-behawioralna poprawia wyniki markerów starzenia się komórek u osób doświadczających fobii społecznej.
Lekceważona przez długi czas metoda terapii ukierunkowana na RNA osiąga spektakularny sukces. Kiedy Emma kończyła pierwszy rok życia, nie stawała ani nie chodziła, ale mnóstwo dzieci w tym wieku też tego nie robi.
Wirusolożka Shi Zhengli zidentyfikowała dziesiątki wirusów podobnych do wirusa SARS w zamieszkanych przez nietoperze jaskiniach i ostrzega, że może być ich tam znacznie więcej.
12/2021
W 1959 r. odbył się start statku Mercury-Little Joe 2, w 1965 r. - Gemini 7, a w 1996 r. - start sondy Mars Pathfinder.
Czy wiesz, że Tadeusz Kościuszko wciąż się zakochiwał, nieszczęśliwie lokując swoje uczucia? Do czego posuwała się żona i muza Jana Matejki, by zmusić go do ulegania swoim zadziwiającym zachciankom? Dlaczego w krakowskim klasztorze karmelitanek więziono nieszczęsną Barbarę Ubryk?