Świat Nauki 05/2020
W numerze m.in.:
Ukryty w głębinach teleskop neutrinowy poszuka m.in. ciemnej materii i śladów eksplozji odległych gwiazd. Pierwsza grupa 126 szklanych kul o średnicy piłki futbolowej, która zawisła nad dnem Morza Śródziemnego u wybrzeży Francji i Włoch, wypatruje sygnałów związanych z ciemną materią, wybuchami supernowych lub zderzeniami gwiazd neutronowych.
Niedawno opracowana mapa  struktury spiralnej Galaktyki przedstawia niezwykły obraz naszego kosmicznego domu. Setki lat temu badacze żeglowali po oceanach i przemierzali nieznane kontynenty w celu opracowania map Ziemi.
Terapia poznawczo-behawioralna poprawia wyniki markerów starzenia się komórek u osób doświadczających fobii społecznej.
Lekceważona przez długi czas metoda terapii ukierunkowana na RNA osiąga spektakularny sukces. Kiedy Emma kończyła pierwszy rok życia, nie stawała ani nie chodziła, ale mnóstwo dzieci w tym wieku też tego nie robi.
Wirusolożka Shi Zhengli zidentyfikowała dziesiątki wirusów podobnych do wirusa SARS w zamieszkanych przez nietoperze jaskiniach i ostrzega, że może być ich tam znacznie więcej.
08/2020
W 1962 r. rozpoczęła się trzecia radziecka załogowa misja kosmiczna Wostok 3.
Nie tylko tabliczka mnożenia, ale i dzielenia może sama wchodzić do głowy! Pomogą w tym zabawne, wpadające w ucho wierszyki, które pozostają w głowach uczniów. Dzięki błyskotliwym skojarzeniom pozwalają łatwo i bez wysiłku nie tylko nauczyć się tabliczki dzielenia w zakresie do 100, ale także zrozumieć, czym jest dzielenie i dlaczego nie musi sprawiać najmniejszych kłopotów.