Świat Nauki 04/2020
W numerze m.in.:
Antybiotyki podawane krowom zmieniają obieg węgla w glebie. Kiedy w połowie lat 40. antybiotyki zaczęto podawać zwierzętom hodowlanym, natychmiast rozpoczęto teŻ debatę nad tym, czy aby na pewno jest to postępowanie roztropne.
W lasach oczyszczonych przez pożary rośnie liczba gatunków nietoperzy. Nietoperze to naturalni likwidatorzy owadów. Każdej nocy te latające ssaki opuszczają swoje kryjówki w jaskiniach i konsumują miliony insektów, wśród których są też i takie, które roznoszą choroby ludzi i zwierząt hodowlanych.
Któryś z dwóch wyników różnych pomiarów tempa ekspansji Wszechświata musi być błędny – ale który?
Zapewnienie efektywnej kontroli człowieka nad automatami do zabijania stanowi niezbędny warunek globalnego bezpieczeństwa. We wrześniu 2019 roku rój 18 dronów z podwieszonymi bombami i siedmiu pocisków manewrujących przedarł się przez zaawansowane systemy obrony przeciwlotniczej Arabii Saudyjskiej...
04/2021
Kwiecień
W 1524 r. Giovanni da Verrazzano jako pierwszy Europejczyk dotarł do terenów dzisiejszego Nowego Jorku.