Świat Nauki 01/2020
W numerze m.in.:
Aby uratować mechanikę kwantową, informacja musi mieć możliwość wydostawania się z czarnych dziur. Nowe obserwacje mogą pomóc wyjaśnić tę kwestię.
Komputery (nieco) lepiej niż ludzie potrafią przewidzieć, co będzie miało znaczenie w przyszłości.
Nowy skalpel z doładowaniem stawia czoła rakowi. Kiedy chirurg usuwa guz nowotworowy, mogą pozostać po nim komórki rakowe, co grozi ponownym rozwojem nowotworu. Naukowcy rozpoczęli właśnie pierwsze badania kliniczne nad nowym narzędziem do leczenia raka, które być może pozwoli zabić jego uparte komórki: skalpelem plazmowym.

Naukowcy są coraz bliżej momentu, kiedy stanie się możliwe dokładne przewidzenie miejsca i czasu wystąpienia tego zabójczego zjawiska. Samolot, którym leciałem do medford, zaczął się powoli zniżać do lądowania.

04/2020
Kwiecień
W 1976 r. w Clinton Township (Michigan) założono Instytut Kroniki, gdzie, w celu późniejszego ożywienia, przechowywane są ciała ludzkie i zwierzęce oraz próbki DNA.
Raz na zawsze pozbądź się strachu przed matematyką. "Sposób na matmę" to sposób na lepsze stopnie! Czy matematyka spędza ci sen z powiek? Mnożenie, dzielenie, ułamki? Czy myśl o następnej klasówce z matmy przeraża cię bardziej niż upiorny klaun? Weź głęboki oddech… "Sposób na matmę" zaraz ci pomoże!