Świat Nauki 07/2019
W numerze m.in.:
Geolodzy uzupełnili tajemniczą lukę w zapisie trzęsień ziemi w Nepalu. To jak kraksa samochodowa oglądana w zwolnionym tempie – subkontynent indyjski uderza w Eurazję. To za sprawą tej kolizji zachodzącej wzdłuż Wielkiego Uskoku Himalajskiego następuje wypiętrzanie Himalajów.
Algorytm rozpoznaje chorobę Alzheimera na podstawie skanów mózgu. Według szacunkowych danych w Stanach Zjednoczonych 5,7 mln ludzi cierpi na chorobę Alzheimera – najczęstszy typ demencji – a do 2050 roku liczba ta ma wzrosnąć ponad dwukrotnie.
Jakie są źródła masy oraz spinu protonów i neutronów? Wciąż nie znamy odpowiedzi na to pytanie. Nowy akcelerator pozwoli zajrzeć do wnętrza tych cząstek i ją znaleźć.
Nowe odkrycia paleontologiczne i analiza składu chemicznego dawnych oceanów ukazują nadzwyczaj głębokie korzenie eksplozjii kambryjskiej
07/2021
W 1498 r. Krzysztof Kolumb odkrył wyspę Trynidad.
Nie tylko tabliczka mnożenia, ale i dzielenia może sama wchodzić do głowy! Pomogą w tym zabawne, wpadające w ucho wierszyki, które pozostają w głowach uczniów. Dzięki błyskotliwym skojarzeniom pozwalają łatwo i bez wysiłku nie tylko nauczyć się tabliczki dzielenia w zakresie do 100, ale także zrozumieć, czym jest dzielenie i dlaczego nie musi sprawiać najmniejszych kłopotów.