Świat Nauki 05/2019
W numerze m.in.:
Sonda kosmiczna monitoruje oznaki erupcji z częstotliwością do 1–2 godzin. Naukowcy wyostrzają kamery, aby mieć lepszy podgląd na ziemskie wulkany obserwowane z pewnej odległości – dokładnie z dystansu około 1,6 mln km.
Interfejs mózg-maszyna nowej generacji potrafi odczytać nasze zamiary. Za każdym razem ten widok wywołuje u mnie o gęsią skórkę. Sparaliżowany ochotnik na wózku inwalidzkim myślą steruje robotyczną kończyną, demonstrując, jak w praktyce działa interfejs mózg-maszyna.
Zarzucony w przeszłości lek może powodować odbudowę narządów uszkodzonych na skutek chorób lub urazów.
Nowe techniki pozwalają ustalić, kto uśmiercał dawne zwierzęta. Dzisiejsi śledczy potrafią odnaleźć sprawcę mordu na podstawie pozostawionego przez niego DNA.
07/2019
W 1969 r. z Przylądka Canaveral na Florydzie wystrzelono statek kosmiczny Apollo 11 z pierwszą misją załogową na Księżyc.
Czym dokładnie jest in vitro? Jak wygląda procedura? Co się dzieje z mrożonymi zarodkami? Co przeżywają pary, które przez lata nieskutecznie starają się o dziecko? A co rodzice, którzy skorzystali z tej metody leczenia niepłodności?