Świat Nauki 02/2019
W numerze m.in.:
Czasopismo chwilowo niedostępne
My, ludzie, inaczej niż nasi małpi kuzyni, by móc zachować zdrowie, musimy się intensywnie ruszać. W wilgotnym brzasku ugandyjskiej dżungli, prawie 20 lat temu, wpatrywałem się w grupę ośmiu szympansów śpiących wysoko w koronach drzew.
Naukowcy tworzą narzędzia matematyczne niezbędne do odkrywania nowych cząstek i zjawisk obserwowanych za pomocą największego akceleratora świata.
Nocne pękanie himalajskich lodowców może przyspieszać ich topnienie. Dla geologa Evgenya A. Podolskiy’ego z Hokkaido University imponujący widok Mount Everestu nie był tym, co najbardziej go zafascynowało

Łatwiej zmienić zdanie na temat osób, które początkowo oceniliśmy negatywnie, niż tych, które wywarły na nas dobre wrażenie.

07/2020
W 1996 r. w Szkocji urodziła się owca Dolly, pierwszy sklonowany z dorosłych komórek somatycznych ssak.
Nie tylko tabliczka mnożenia, ale i dzielenia może sama wchodzić do głowy! Pomogą w tym zabawne, wpadające w ucho wierszyki, które pozostają w głowach uczniów. Dzięki błyskotliwym skojarzeniom pozwalają łatwo i bez wysiłku nie tylko nauczyć się tabliczki dzielenia w zakresie do 100, ale także zrozumieć, czym jest dzielenie i dlaczego nie musi sprawiać najmniejszych kłopotów.