Świat Nauki 02/2019
W numerze m.in.:
Czasopismo chwilowo niedostępne
My, ludzie, inaczej niż nasi małpi kuzyni, by móc zachować zdrowie, musimy się intensywnie ruszać. W wilgotnym brzasku ugandyjskiej dżungli, prawie 20 lat temu, wpatrywałem się w grupę ośmiu szympansów śpiących wysoko w koronach drzew.
Naukowcy tworzą narzędzia matematyczne niezbędne do odkrywania nowych cząstek i zjawisk obserwowanych za pomocą największego akceleratora świata.
Nocne pękanie himalajskich lodowców może przyspieszać ich topnienie. Dla geologa Evgenya A. Podolskiy’ego z Hokkaido University imponujący widok Mount Everestu nie był tym, co najbardziej go zafascynowało

Łatwiej zmienić zdanie na temat osób, które początkowo oceniliśmy negatywnie, niż tych, które wywarły na nas dobre wrażenie.

09/2020
W 1960 r. zwodowano USS Enterprise (CVN-65), pierwszy amerykański lotniskowiec o napędzie atomowym.
Natura szaleje. Gdy dojdziemy do podstawowych praw fizyki, do samego fundamentu, znajdziemy się w domenie szaleństwa i chaosu, gdzie wiedza staje się wyobraźnią i odwrotnie. To miejsce, w którym na każdym kroku czają się wszechświaty równoległe i zadziwiające paradoksy, a przedmioty nie muszą zważać na przestrzeń ani czas.