Świat Nauki 08/2018
W numerze m.in.:
Nie wszyscy potrafimy równie sprawnie wychwytywać szczegóły. Jak wynika z najnowszych badań, nasze umiejętności zauważania czegoś, co pojawia się jedynie na krótki moment
Świat mechaniki kwantowej jest dziwny i probabilistyczny, podczas gdy w naszej rzeczywistości zdarzenia są dobrze określone.
Mikroskopijne zadrapania na kopalnych zębach zdradzają sekrety pradawnej kuchni – i pokazują, jak zmiany klimatu kształtowały naszą ewolucję.
Organizmy powstałe dzięki inżynierii genetycznej dostarczają wskazówek na temat początków istnienia bakterii i archeonów
07/2021
W 1971 r. podczas misji Apollo 15, David Scott i James Irwin odbyli pierwszy z trzech spacerów po powierzchni Księżyca, wykorzystując po raz pierwszy pojazd kołowy LRV.
Nie tylko tabliczka mnożenia, ale i dzielenia może sama wchodzić do głowy! Pomogą w tym zabawne, wpadające w ucho wierszyki, które pozostają w głowach uczniów. Dzięki błyskotliwym skojarzeniom pozwalają łatwo i bez wysiłku nie tylko nauczyć się tabliczki dzielenia w zakresie do 100, ale także zrozumieć, czym jest dzielenie i dlaczego nie musi sprawiać najmniejszych kłopotów.