Świat Nauki 09/2016

EDUKACJA: RAPORT SPECJALNY
Rewolucja informatyczna w szkołach

BIOMECHANIKA
Sekret prędkości

Próby wyjaśnienia dziwnej zimnej plamy w kosmosie doprowadziły do odkrycia czegoś jeszcze dziwniejszego: ogromnego obszaru zawierającego bardzo niewiele materii

Podczas odruchowej próby łapania gorącej patelni spadającej z kuchni, możesz zdążyć cofnąć rękę w ostatniej chwili, by się nie poparzyć. Dzieje się tak, ponieważ mechanizmy kontrolne mózgu mogą interweniować, by przerwać łańcuch automatycznych reakcji.
Dr Massimiliano Di Luca z University of Birmingham i dr Darren Rhodes z University of Sussex przeprowadzili serię eksperymentów z udziałem łącznie 90 studentów. Przedmiotem zainteresowania naukowców był wpływ oczekiwania regularności na percepcję faktycznego upływu czasu.
07/2021
W 1774 r. Joseph Priestley odkrył tlen.
Natura szaleje. Gdy dojdziemy do podstawowych praw fizyki, do samego fundamentu, znajdziemy się w domenie szaleństwa i chaosu, gdzie wiedza staje się wyobraźnią i odwrotnie. To miejsce, w którym na każdym kroku czają się wszechświaty równoległe i zadziwiające paradoksy, a przedmioty nie muszą zważać na przestrzeń ani czas.