Świat Nauki 09/2016

EDUKACJA: RAPORT SPECJALNY
Rewolucja informatyczna w szkołach

BIOMECHANIKA
Sekret prędkości

Próby wyjaśnienia dziwnej zimnej plamy w kosmosie doprowadziły do odkrycia czegoś jeszcze dziwniejszego: ogromnego obszaru zawierającego bardzo niewiele materii

Podczas odruchowej próby łapania gorącej patelni spadającej z kuchni, możesz zdążyć cofnąć rękę w ostatniej chwili, by się nie poparzyć. Dzieje się tak, ponieważ mechanizmy kontrolne mózgu mogą interweniować, by przerwać łańcuch automatycznych reakcji.
Dr Massimiliano Di Luca z University of Birmingham i dr Darren Rhodes z University of Sussex przeprowadzili serię eksperymentów z udziałem łącznie 90 studentów. Przedmiotem zainteresowania naukowców był wpływ oczekiwania regularności na percepcję faktycznego upływu czasu.
08/2019
W 1945 r. amerykański fizyk Harry Daghlian został śmiertelnie napromieniowany podczas przeprowadzania doświadczenia w laboratorium atomowym w Los Alamos w stanie Nowy Meksyk.
Mistrz opowieści o zwierzętach, niemiecki etolog Vitus B. Dröscher powraca. W swojej książce "Ludzkie oblicze zwierząt" pokazuje, że w świecie zwierzęcym istnieją zjawiska, które zwykliśmy uważać za właściwe wyłącznie ludziom.