Świat Nauki 09/2016

EDUKACJA: RAPORT SPECJALNY
Rewolucja informatyczna w szkołach

BIOMECHANIKA
Sekret prędkości

Próby wyjaśnienia dziwnej zimnej plamy w kosmosie doprowadziły do odkrycia czegoś jeszcze dziwniejszego: ogromnego obszaru zawierającego bardzo niewiele materii

Podczas odruchowej próby łapania gorącej patelni spadającej z kuchni, możesz zdążyć cofnąć rękę w ostatniej chwili, by się nie poparzyć. Dzieje się tak, ponieważ mechanizmy kontrolne mózgu mogą interweniować, by przerwać łańcuch automatycznych reakcji.
Dr Massimiliano Di Luca z University of Birmingham i dr Darren Rhodes z University of Sussex przeprowadzili serię eksperymentów z udziałem łącznie 90 studentów. Przedmiotem zainteresowania naukowców był wpływ oczekiwania regularności na percepcję faktycznego upływu czasu.
08/2018
W 1858 r. Królowa brytyjska Wiktoria Hanowerska i 15. prezydent USA James Buchanan, Jr. zainaugurowali transatlantycki kablel telegraficzny, wymieniając telegramy z pozdrowieniami.
Wszystko wokół nas jest zbudowane z materii, od gwiazd i planet, aż po tę książkę i każdego, kto trzyma ją w dłoniach. Czym jest materia? Czym jest charakterystyczna dla niej właściwość, określana jako masa?