Świat Nauki 07/2016

RAPORT SPECJALNY
NADCHODZI ERA SZTUCZNEJ INTELIGENCJI
Maszyny, które się uczą

TRANSPORT
Cała prawda o pojazdach autonomicznych

Corocznie obserwujemy tysiące przeróżnych wybuchów gwiazd. Astronomowie chcieliby poznać przyczyny tych eksplozji

Mózg stanowi wyjątkowe wyzwanie w leczeniu chorób: jest zamknięty za niemożliwą do sforsowania warstwą ściśle upakowanych komórek.
Już będąc w macicy niemowlęta mogą rozróżnić głośne dźwięki i rozmowę. Są nawet zdolne do odróżniania głosu matki i obcej kobiety. Jednak pod względem uczenia się na etapie rozwoju embrionalnego prym wiodą ptaki.

Niedawne znaleziska pokazują, że początki przyszłych sukcesów ssaków sięgają czasów znacznie poprzedzających zderzenie Ziemi z planetoidą

09/2019
Październik
W 1928 r. Sterowiec Graf Zeppelin pomyślnie zakończył swój pierwszy lot transatlantycki, ladując w Lakehurst (New Jersey, USA).
Michael Hebb to współtwórca popularnego na Zachodzie ruchu, w ramach którego ludzie, znajomi lub nieznajomi, spotykają się przy stole, by porozmawiać o śmierci. Tak jak o życiu, normalnie. Gdybyś mógł przedłużyć swoje życie, to o jak długo? Jak wygląda dobra śmierć? Jak chciałbyś być wspominany?