Świat Nauki 01/2016
W numerze m.in.:
Idee, które zmieniają świat
10 przełomowych osiągnięć naukowych i technicznych. Wśród nich nowy pomysł na fuzję jądrową, wzrokowy interfejs, błyskawiczna identyfikacja wirusów, nowy napęd rakietowy i innowacyjna klimatyzacja.

Świat odkryć i wynalazków
Trudno dziś uwierzyć, jak bardzo od czasu pierwszego wydania Scientific American zmieniło się nasze życie. Co o tym zadecydowało?

170 lat Scientific American
Prusiner o prionach, Salk o polio, Berners-Lee o Sieci, Bethe o bombie, Edison o żarówce, a Darwin o dzieciach – to tylko niektóre z perełek w archiwach Scientific American.
10 ważnych osiągnięć, które poprawią jakość codziennego życia, zmienią technikę komputerową, a może nawet ocalą naszą planetę.
Niemowlęta to potencjalni poligloci zdolni do przyswojenia każdego z 7 tys. języków świata niczym ich rodzimi użytkownicy
Płytka nazębna ludzi, którzy odeszli dawno temu, daje nowe wskazówki na temat zdrowia w starożytności
Dla chcącego (ropy) nie ma nic trudnego. Ostatniego lata władze federalne USA wydały zgodę na rozpoczęcie wierceń wydobywczych w wodach Oceanu Arktycznego na północ od Alaski.
08/2018
W 2000 r. oficjalnie uruchomiono pierwszy polski komunikator internetowy Gadu-Gadu.
Od czasów bomby atomowej nie było technologii, która zaalarmowałaby wynalazców do tego stopnia, że zdecydowali się ostrzec świat przed jej wykorzystaniem. Nie było aż do wiosny 2015 roku, kiedy biolożka Jennifer Doudna wezwała do ogłoszenia światowego moratorium na stosowanie CRISPR, nowego narzędzia do edycji genów - rewolucyjnej technologii, którą sama pomagała stworzyć, umożliwiającej wprowadzanie dziedzicznych zmian w ludzkich zarodkach.