Świat Nauki 10/2013

Fizjologia
Od czego stajemy się grubi; Gary Taubes
Biotechnologia
GMO, czyli diabeł wcielony?; David H. Freedman
Jak oszczędzić na formie, nie ograniczając funkcji. Linijki zwane umownie rzadkimi pojawiły się po raz pierwszy w zadaniu zamieszczonym na łamach brytyjskiego miesięcznika The Strand Magazine we wrześniu 1920 roku.

Zwolennicy genetycznego modyfikowania roślin uprawnych twierdzą, że to jedyna droga do wyżywienia przeludnionej i ocieplającej się Ziemi. Krytycy ostrzegają, że igramy z naturą na własną zgubę. Kto ma rację?

Cieszące się złą sławą, ale niezwykle cenne sępy potrzebują społecznego wsparcia. Sępy mają problem wizerunkowy. Karol Darwin nie był dla nich zbyt łaskawy – widząc sępa amerykańskiego z pokładu okrętu...

Zaprzęgnięcie glebowych bakterii i grzybów do pomocy roślinom uprawnym może nas uwolnić od konieczności intensywnego nawożenia i stosowania pestycydów.

06/2019
Czerwiec
W 1178 r. 5 mnichów z Canterbury widziało eksplozję wywołaną prawdopodobnie upadkiem meteorytu na obrzeżu niewidocznej strony Księżyca w nowiu. Śladem może być krater Giordano Bruno.
Poznaj sekrety płuc i dowiedz się, jak oddychać, żeby żyć dłużej. Czy wiejskie powietrze na pewno jest zdrowe? Jak kasłać, żeby żyć dłużej?