Świat Nauki 10/2013

Fizjologia
Od czego stajemy się grubi; Gary Taubes
Biotechnologia
GMO, czyli diabeł wcielony?; David H. Freedman
Jak oszczędzić na formie, nie ograniczając funkcji. Linijki zwane umownie rzadkimi pojawiły się po raz pierwszy w zadaniu zamieszczonym na łamach brytyjskiego miesięcznika The Strand Magazine we wrześniu 1920 roku.

Zwolennicy genetycznego modyfikowania roślin uprawnych twierdzą, że to jedyna droga do wyżywienia przeludnionej i ocieplającej się Ziemi. Krytycy ostrzegają, że igramy z naturą na własną zgubę. Kto ma rację?

Cieszące się złą sławą, ale niezwykle cenne sępy potrzebują społecznego wsparcia. Sępy mają problem wizerunkowy. Karol Darwin nie był dla nich zbyt łaskawy – widząc sępa amerykańskiego z pokładu okrętu...

Zaprzęgnięcie glebowych bakterii i grzybów do pomocy roślinom uprawnym może nas uwolnić od konieczności intensywnego nawożenia i stosowania pestycydów.

09/2019
Październik
W 1928 r. Sterowiec Graf Zeppelin pomyślnie zakończył swój pierwszy lot transatlantycki, ladując w Lakehurst (New Jersey, USA).
Michael Hebb to współtwórca popularnego na Zachodzie ruchu, w ramach którego ludzie, znajomi lub nieznajomi, spotykają się przy stole, by porozmawiać o śmierci. Tak jak o życiu, normalnie. Gdybyś mógł przedłużyć swoje życie, to o jak długo? Jak wygląda dobra śmierć? Jak chciałbyś być wspominany?