Świat Nauki 01/2012

Medycyna sądowa
Czyja to ręka?; Colleen Fitzpatrick
Edukacja
Otwarcie o „ukrytym kryzysie”; Brendan Borrel

Potencjalnie korzystna, choć nietypowa metoda leczenia poważnych chorób przewodu pokarmowego nie mieści się w regulacjach prawnych.

Pobieranie od zatrzymanych próbek DNA i ich przechowywanie nawet po uniewinnieniu podejrzanych jest już policyjnym standardem.
Wszyscy podziwiają komórki z ekranami dotykowymi. Jakież one cienkie, inteligentne i piękne! Ale to dopiero początek rewolucji.
Różnica między klonowaniem terapeutycznym a reprodukcyjnym polega przede wszystkim na tym, że celem tego pierwszego jest uzyskanie embrionalnych (zarodkowych) komórek macierzystych, a nie doprowadzenie do...
Na pytanie zawarte w podtytule tej sympatycznej książki można próbować odpowiedzieć na wiele różnych sposobów, m.in. poprzez opracowanie czegoś w rodzaju encyklopedii wynalazków – tysiące efektów przymiarek do dokonania takiego historycznego dzieła istnieją, na przykład, w Internecie. W grę wchodzi też zastosowanie bardziej analitycznego podejścia do tej
09/2019
Październik
W 1978 r. Wanda Rutkiewicz jako trzecia kobieta na świecie oraz pierwsza Europejka weszła na szczyt Mount Everestu (8848 m n.p.m.)
14 września 2015 roku zaczęła się era nowej astronomii, która przez najbliższe stulecia kształtować będzie naszą wizję świata, opartą na obserwacji nie światła, lecz fal grawitacyjnych emitowanych przez ruchy i drgania ciał niebieskich.