Świat Nauki 01/2012

Medycyna sądowa
Czyja to ręka?; Colleen Fitzpatrick
Edukacja
Otwarcie o „ukrytym kryzysie”; Brendan Borrel

Potencjalnie korzystna, choć nietypowa metoda leczenia poważnych chorób przewodu pokarmowego nie mieści się w regulacjach prawnych.

Pobieranie od zatrzymanych próbek DNA i ich przechowywanie nawet po uniewinnieniu podejrzanych jest już policyjnym standardem.
Wszyscy podziwiają komórki z ekranami dotykowymi. Jakież one cienkie, inteligentne i piękne! Ale to dopiero początek rewolucji.
Różnica między klonowaniem terapeutycznym a reprodukcyjnym polega przede wszystkim na tym, że celem tego pierwszego jest uzyskanie embrionalnych (zarodkowych) komórek macierzystych, a nie doprowadzenie do...
Na pytanie zawarte w podtytule tej sympatycznej książki można próbować odpowiedzieć na wiele różnych sposobów, m.in. poprzez opracowanie czegoś w rodzaju encyklopedii wynalazków – tysiące efektów przymiarek do dokonania takiego historycznego dzieła istnieją, na przykład, w Internecie. W grę wchodzi też zastosowanie bardziej analitycznego podejścia do tej
07/2021
W 1774 r. Joseph Priestley odkrył tlen.
Natura szaleje. Gdy dojdziemy do podstawowych praw fizyki, do samego fundamentu, znajdziemy się w domenie szaleństwa i chaosu, gdzie wiedza staje się wyobraźnią i odwrotnie. To miejsce, w którym na każdym kroku czają się wszechświaty równoległe i zadziwiające paradoksy, a przedmioty nie muszą zważać na przestrzeń ani czas.