Świat Nauki 01/2012

Medycyna sądowa
Czyja to ręka?; Colleen Fitzpatrick
Edukacja
Otwarcie o „ukrytym kryzysie”; Brendan Borrel

Potencjalnie korzystna, choć nietypowa metoda leczenia poważnych chorób przewodu pokarmowego nie mieści się w regulacjach prawnych.

Pobieranie od zatrzymanych próbek DNA i ich przechowywanie nawet po uniewinnieniu podejrzanych jest już policyjnym standardem.
Wszyscy podziwiają komórki z ekranami dotykowymi. Jakież one cienkie, inteligentne i piękne! Ale to dopiero początek rewolucji.
Różnica między klonowaniem terapeutycznym a reprodukcyjnym polega przede wszystkim na tym, że celem tego pierwszego jest uzyskanie embrionalnych (zarodkowych) komórek macierzystych, a nie doprowadzenie do...
Na pytanie zawarte w podtytule tej sympatycznej książki można próbować odpowiedzieć na wiele różnych sposobów, m.in. poprzez opracowanie czegoś w rodzaju encyklopedii wynalazków – tysiące efektów przymiarek do dokonania takiego historycznego dzieła istnieją, na przykład, w Internecie. W grę wchodzi też zastosowanie bardziej analitycznego podejścia do tej
12/2018

W 1962 r. NASA wystrzeliła pierwszego satelitę telekomunikacyjnego Relay 1.
Czy można badać kosmos zwykłym kijem? Jaki kolor ma wszechświat? Czy stojąc na szczycie Mount Everestu, jesteśmy najdalej od środka Ziemi?