Świat Nauki 12/2011
Ekonomia
Wzór na katastrofę; David H. Freedman
Energia
Niewygodna prawda o gazie łupkowym; Chris Mooney
Zarówno u roślin, jak i u zwierząt może dojść do niekontrolowanych podziałów komórek i rozwinięcia się nowotworu. Jednak w przypadku tych pierwszych nowotworzenie zdarza się ...
Zmiana stosunku „złego” i „dobrego” cholesterolu nie zawsze wpływa na ryzyko choroby serca czy udaru mózgu.
Autorzy popularnych programów nadal przemycają w nich dowcipy.
Demokracja, teatr czy filozofia każdemu wykształconemu człowiekowi momentalnie kojarzą się ze starożytną Grecją. Ale chociaż się tam narodziły i osiągnęły swą klasyczną formę, w następnych wiekach były na różne sposoby interpretowane, rozwijane i modyfikowane. Jednak niektóre kanony rodem z Hellady w czasach późniejszych nie znalazły zastosowania lub przejmowano tylko pewne
09/2019
Październik
W 1978 r. Wanda Rutkiewicz jako trzecia kobieta na świecie oraz pierwsza Europejka weszła na szczyt Mount Everestu (8848 m n.p.m.)
14 września 2015 roku zaczęła się era nowej astronomii, która przez najbliższe stulecia kształtować będzie naszą wizję świata, opartą na obserwacji nie światła, lecz fal grawitacyjnych emitowanych przez ruchy i drgania ciał niebieskich.