Świat Nauki 12/2010
Kosmologia
Niewidzialne światy; Jonathan Feng i Mark Trodden
Medycyna
Powstrzymać zabójcę; Mary Carmichael
Jeśli są jeszcze mężczyźni, którzy uważają kobiety za słabą płeć, najwyższy czas, by poważnie przemyśleli ten pogląd.
Jak dotąd nie wiadomo dokładnie, dlaczego Marc Hauser tak postąpił. Ten wybitny badacz z Harvard University specjalizuje się w psychologii naczelnych oraz, jak na ironię, w ewolucji moralności.
Stwierdzono, że zatrucie może wywołać 400 gatunków grzybów kapeluszowych z całego świata (w Europie około 160), czyli niewielki procent wszystkich opisanych. W Polsce w latach 1977–2004 rocznie średnio...
Wypada się zgodzić ze stwierdzeniem Pierre’a Charona, że ze wszystkich istot najtrudniejszą do poznania i zgłębienia jest człowiek.
08/2019
W 1945 r. amerykański fizyk Harry Daghlian został śmiertelnie napromieniowany podczas przeprowadzania doświadczenia w laboratorium atomowym w Los Alamos w stanie Nowy Meksyk.
Dlaczego pobudka budzikiem szkodzi? Jak tańczą cząsteczki w porannej kawie? Czy smażąc jajecznicę na śniadanie, wzbogacamy ją o fluor? Tyle pytań, a jeszcze nawet nie wyszliśmy z domu!