Polecamy
nauki ścisłe | 2018-07-30
Świat mechaniki kwantowej jest dziwny i probabilistyczny, podczas gdy w naszej rzeczywistości zdarzenia są dobrze określone.
wszechświat | 2018-05-28

Dzięki nowej metodzie wielonośnikowej, polegającej na jednoczesnej rejestracji promieniowania elektromagnetycznego, cząstek i fal grawitacyjnych powstałych w trakcie tego samego zjawiska kosmicznego, astronomowie zyskali pełniejszy obraz największych tajemnic Wszechświata

ziemia | 2018-05-25

Orangutany wykorzystują ekstrakty z roślin do łagodzenia bólu kończyn

człowiek | 2015-09-25
71,5% Polaków czuje się niewyspanym w ciągu dnia, 49,3% ma problemy z zaśnięciem, a mimo to wciąż sądzimy, że bezsenność nas nie dotyczy. 48,8%  badanych śpi na wersalkach czy sofach rozkładanych, mimo że 61,4% z nich przyznaje, że wygodne łóżko jest fundamentalnym czynnikiem decydującym o jakości snu.
nauki ścisłe | 2015-09-23
W lipcu w domu aukcyjnym w Londynie wystawiono na sprzedaż małą próbkę oryginalnej hodowli penicyliny Sir Aleksandra Fleminga (powyżej). W roku 1955 Fleming podarował te grzyby sąsiadowi w podziękowaniu za udaremnienie włamania do domu słynnego mikrobiologa.
wszechświat | 2015-08-20
Dwa rywalizujące ze sobą zespoły astronomów próbują uzyskać bezprecedensowe obrazy olbrzymich planet obiegających odległe gwiazdy. Te odkrycia mogą wpłynąć na przyszłe metody poszukiwania planet.
człowiek | 2015-08-20
O tym, co żyje na jego powierzchni, decydują soczewki kontaktowe.
technika | 2015-08-18

Targi INNO-TECH EXPO 2015 miejscem na Twój sukces.

Jedno z najbardziej docenianych wydarzeń związanych z nowymi technologiami w Polsce, będące spotkaniem  świata nauki i biznesu już po raz kolejny odbędzie się w Targach Kielce. Organizatorzy III edycji Międzynarodowych Targów Innowacji i Nowych Technologii INNO-TECH EXPO zapraszają od 15 do 16 października 2015 r.

nauki ścisłe | 2015-08-10
Międzywydziałowe Indywidualne Studia Matematyczno-Przyrodnicze (MISMaP), to nowoczesna forma studiowania. Umożliwia osiągnięcie najbardziej prestiżowego i interdyscyplinarnego wykształcenia. Wyznacza dalszy rozwój osobowy i intelektualny absolwentów. Na studiach tych stwarzamy unikatowe warunki do zdobycia międzyobszarowej wiedzy i wszechstronnych umiejętności.
1819202122»
08/2018
W 1960 r. zakończyła się dwudniowa misja statku kosmicznego Korabl-Sputnik 2. Obecne na pokładzie psy Biełka i Striełka były pierwszymi zwierzętami, które powróciły żywe z przestrzeni kosmicznej.
Wszystko wokół nas jest zbudowane z materii, od gwiazd i planet, aż po tę książkę i każdego, kto trzyma ją w dłoniach. Czym jest materia? Czym jest charakterystyczna dla niej właściwość, określana jako masa?