Polecamy
nauki ścisłe | 2018-07-30
Świat mechaniki kwantowej jest dziwny i probabilistyczny, podczas gdy w naszej rzeczywistości zdarzenia są dobrze określone.
wszechświat | 2018-05-28

Dzięki nowej metodzie wielonośnikowej, polegającej na jednoczesnej rejestracji promieniowania elektromagnetycznego, cząstek i fal grawitacyjnych powstałych w trakcie tego samego zjawiska kosmicznego, astronomowie zyskali pełniejszy obraz największych tajemnic Wszechświata

ziemia | 2018-05-25

Orangutany wykorzystują ekstrakty z roślin do łagodzenia bólu kończyn

człowiek | 2015-12-22
Niemowlęta to potencjalni poligloci zdolni do przyswojenia każdego z 7 tys. języków świata niczym ich rodzimi użytkownicy
nauki ścisłe | 2015-12-22
10 ważnych osiągnięć, które poprawią jakość codziennego życia, zmienią technikę komputerową, a może nawet ocalą naszą planetę.
człowiek | 2015-12-14
Polskie instytucje naukowe i firmy mogą odnieść sukces w programie ramowym Horyzont 2020. Potencjałem nie ustępujemy jednostkom i przedsiębiorstwom zagranicznym. Ale sam potencjał  nie zagwarantuje sukcesu w Horyzoncie 2020.
człowiek | 2015-11-19
Przynajmniej raz w tygodniu można podziwiać, jak wzorowany na japońskim wachlarzu most dla pieszych Merchant Square Footbridge w londyńskiej dzielnicy Paddington z gracją unosi się w górę, aby umożliwić przepłynięcie niewielkich stateczków historycznym kanałem.
wszechświat | 2015-11-19

W opowiadaniu o Sherlocku Holmesie Srebrny Płomień słynny detektyw rozwiązuje zagadkę kryminalną dzięki zwróceniu uwagi na coś, co się nie zdarzyło – pies podwórzowy ani razu w nocy nie zaszczekał. Astronomowie odwołują się teraz do podobnej dedukcji przy rozwiązywaniu tajemnicy czarnych dziur, poszukując gwiazd, które nie wybuchły.

nauki ścisłe | 2015-11-19

Specyficzną miarą atrakcyjności łamigłówki, będącej od dłuższego czasu w obiegu, jest liczba jej nazw i odmian

«11121314151617181920»
08/2018
W 1858 r. Królowa brytyjska Wiktoria Hanowerska i 15. prezydent USA James Buchanan, Jr. zainaugurowali transatlantycki kablel telegraficzny, wymieniając telegramy z pozdrowieniami.
Od czasów bomby atomowej nie było technologii, która zaalarmowałaby wynalazców do tego stopnia, że zdecydowali się ostrzec świat przed jej wykorzystaniem. Nie było aż do wiosny 2015 roku, kiedy biolożka Jennifer Doudna wezwała do ogłoszenia światowego moratorium na stosowanie CRISPR, nowego narzędzia do edycji genów - rewolucyjnej technologii, którą sama pomagała stworzyć, umożliwiającej wprowadzanie dziedzicznych zmian w ludzkich zarodkach.