Polecamy
wszechświat | 2020-06-26
W wysokiej rozdzielczości obrazach dysków wokółgwiezdnych można odnaleźć ukryte planety.
nauki ścisłe | 2020-05-01
Terapia poznawczo-behawioralna poprawia wyniki markerów starzenia się komórek u osób doświadczających fobii społecznej.
wszechświat | 2020-03-23
Któryś z dwóch wyników różnych pomiarów tempa ekspansji Wszechświata musi być błędny – ale który?
człowiek | 2019-05-27
Odwieczne tabu związane z menstruacją przyczyniło się do braku badań, jak działają cykle w organizmie kobiety, co ma poważne konsekwencje zdrowotne. W roku 2007 susan brown doświadczyła odstręczającej mocy krwi menstruacyjnej.
nauki ścisłe | 2019-05-27
Program komputerowy wykorzystuje parametry z zakresu fizyki do wykrywania regularności w dziełach malarskich. Dla tych z nas, którzy mają romantyczną duszę, najnowsze badania prowadzone przez Haroldo Ribeira mogą się wydawać prozaiczne.
ziemia | 2019-05-27

DNA w rybim śluzie pomaga w monitorowaniu wędrówek łososi pacyficznych. Śluz wytwarzany przez skórę łososi z Alaski może się przydać do określania ich liczebności oraz do ochrony populacji – działań niezbędnych, jeśli dzikie osobniki mają wciąż trafiać na nasze stoły w nadchodzących latach.

technika | 2019-04-24
Interfejs mózg-maszyna nowej generacji potrafi odczytać nasze zamiary. Za każdym razem ten widok wywołuje u mnie o gęsią skórkę. Sparaliżowany ochotnik na wózku inwalidzkim myślą steruje robotyczną kończyną, demonstrując, jak w praktyce działa interfejs mózg-maszyna.
ziemia | 2019-04-24
Sonda kosmiczna monitoruje oznaki erupcji z częstotliwością do 1–2 godzin. Naukowcy wyostrzają kamery, aby mieć lepszy podgląd na ziemskie wulkany obserwowane z pewnej odległości – dokładnie z dystansu około 1,6 mln km.
ziemia | 2019-03-25
Dlaczego jedne gatunki przeżywają żałobę, a inne nie? Kolejne obserwacje zwierząt przynoszą nowe fakty, przybliżając naukowców do odpowiedzi na to pytanie.
02/2021
Marzec
W 1958 r. wystrzelono amerykańskiego satelitę naukowego Explorer 2
Czy wiesz, że wszyscy mężczyźni zaczynają życie jako kobiety? A może fakt, że skóra chroni nas przed wyparowaniem, to dla ciebie żadna nowość? Nawet jeśli tak jest, książka "100 rzeczy, których nie wiesz o swoim ciele" i tak będzie cię nieustannie zaskakiwać.