Polecamy
człowiek | 2018-08-24
Zamożne rodziny inwestują więcej w chłopców, wynika z analizy sprzedaży plecaków.
nauki ścisłe | 2018-07-30
Świat mechaniki kwantowej jest dziwny i probabilistyczny, podczas gdy w naszej rzeczywistości zdarzenia są dobrze określone.
wszechświat | 2018-05-28

Dzięki nowej metodzie wielonośnikowej, polegającej na jednoczesnej rejestracji promieniowania elektromagnetycznego, cząstek i fal grawitacyjnych powstałych w trakcie tego samego zjawiska kosmicznego, astronomowie zyskali pełniejszy obraz największych tajemnic Wszechświata

ziemia | 2016-10-25
Przekroczyliśmy już cztery z dziewięciu progów wytrzymałościowych planety – ostrzegają naukowcy.
człowiek | 2016-09-23
W marcu przedstawiciele Księgi Rekordów Guinnessa pojechali do Haify w Izraelu, aby odwiedzić emerytowanego producenta słodyczy, Yisraela Kristala – najstarszego człowieka na świecie.
człowiek | 2016-09-23
Ten pomysł narodził się w Meksyku w roku 2000. Był dziełem czystej improwizacji Paula Crutzena, jednego z najwybitniejszych uczonych świata. Ten holenderski myśliciel głosił pogląd, że wojna jądrowa na pełną skalę może doprowadzić do „zimy nuklearnej”.
wszechświat | 2016-09-23
Nadal nie wiemy, jakie warunki są potrzebne do powstania życia; może okazać się, że występuje ono bardzo rzadko
nauki ścisłe | 2016-09-16
Co to jest węzeł? Intuicyjnie rozumiemy to pojęcie, ale matematyczne ujęcie takiej swobody nie dopuszcza. Zanim zaczniemy jednak cokolwiek wiązać i plątać zastanówmy się, ilu co najmniej wymiarów przestrzennych do tej czynności potrzeba.
nauki ścisłe | 2016-08-26
Dr Massimiliano Di Luca z University of Birmingham i dr Darren Rhodes z University of Sussex przeprowadzili serię eksperymentów z udziałem łącznie 90 studentów. Przedmiotem zainteresowania naukowców był wpływ oczekiwania regularności na percepcję faktycznego upływu czasu.
09/2018

W 1889 r. urodził się Martin Heidegger, niemiecki filozof, autor dzieła Bycie i czas (Sein und Zeit).
Od czasów bomby atomowej nie było technologii, która zaalarmowałaby wynalazców do tego stopnia, że zdecydowali się ostrzec świat przed jej wykorzystaniem. Nie było aż do wiosny 2015 roku, kiedy biolożka Jennifer Doudna wezwała do ogłoszenia światowego moratorium na stosowanie CRISPR, nowego narzędzia do edycji genów - rewolucyjnej technologii, którą sama pomagała stworzyć, umożliwiającej wprowadzanie dziedzicznych zmian w ludzkich zarodkach.