Polecamy
wszechświat | 2020-06-26
W wysokiej rozdzielczości obrazach dysków wokółgwiezdnych można odnaleźć ukryte planety.
nauki ścisłe | 2020-05-01
Terapia poznawczo-behawioralna poprawia wyniki markerów starzenia się komórek u osób doświadczających fobii społecznej.
wszechświat | 2020-03-23
Któryś z dwóch wyników różnych pomiarów tempa ekspansji Wszechświata musi być błędny – ale który?
ziemia | 2019-08-29

Pięć krajów rości sobie prawa do dużych fragmentów dna Oceanu Arktycznego, których granice na siebie zachodzą. 2 sierpnia 2007 roku trzej rosyjscy badacze stłoczeni wewnątrz pojazdu podwodnego opuścili się na głębokość 4300 m, docierając na dno Oceanu Arktycznego w miejscu, gdzie znajduje się Biegun Północny.

człowiek | 2019-08-29
Urządzenie do sterowania pracą worka samorozprężalnego może ratować życie. Kiedy u pacjenta występują poważne zaburzenia oddechu, ratownicy często sięgają po maskę połączoną z workiem, który ręcznie ściskany tłoczy powietrze do płuc, do chwili podłączenia automatycznego respiratora.
nauki ścisłe | 2019-08-29
Nowe wskazówki na temat losu antymaterii we Wszechświecie. W zasadzie świat mógłby powstać z antymaterii, ale tak się nie stało. Antymateria to jakby lustrzane odbicie materii; każda cząstka materii ma w antymaterii swój odpowiednik o przeciwnym ładunku.
ziemia | 2019-07-25
W przypadku żółwi, które słyną z długowieczności, spadek ich liczebności jest trudny do zauważenia – do chwili, gdy jest już za późno. Niemal cztery dekady temu zoolog Michael Thompson, który pracował wtedy na University of Adelaide w Australii, dokonał alarmującego odkrycia.
nauki ścisłe | 2019-07-25
Projektant wykorzystuje bakterie do wyrobu nietypowych lamp. Dla większości ludzi bakterie to niewidoczne żyjątka przenoszące choroby, które trzeba jak najszybciej zmyć z rąk. Tymczasem Jan Klingler, projektant sztuki użytkowej ze Sztokholmu, stawia je w centrum uwagi jako zasadniczy element swych kolorowych lamp.
wszechświat | 2019-07-25
Skały księżycowe dostarczone na Ziemię przez astronautów z programu Apollo gruntownie odmieniły naszą wiedzę nie tylko o Księżycu, ale i o całym Układzie Słonecznym.
08/2020
W 2000 r. oficjalnie uruchomiono pierwszy polski komunikator internetowy Gadu-Gadu.
Natura szaleje. Gdy dojdziemy do podstawowych praw fizyki, do samego fundamentu, znajdziemy się w domenie szaleństwa i chaosu, gdzie wiedza staje się wyobraźnią i odwrotnie. To miejsce, w którym na każdym kroku czają się wszechświaty równoległe i zadziwiające paradoksy, a przedmioty nie muszą zważać na przestrzeń ani czas.