Polecamy
wszechświat | 2020-06-26
W wysokiej rozdzielczości obrazach dysków wokółgwiezdnych można odnaleźć ukryte planety.
nauki ścisłe | 2020-05-01
Terapia poznawczo-behawioralna poprawia wyniki markerów starzenia się komórek u osób doświadczających fobii społecznej.
wszechświat | 2020-03-23
Któryś z dwóch wyników różnych pomiarów tempa ekspansji Wszechświata musi być błędny – ale który?
wszechświat | 2020-01-23
Nawet jeżeli kosmici podróżują po Drodze Mlecznej, nie powinniśmy się dziwić, że nie odwiedzają Ziemi. Piętnastego stycznia 1790 roku dziewięciu buntowników z HMS Bounty, 18 osób z Tahiti i jedno dziecko przybyli na wyspę Pitcairn – jedno z najbardziej izolowanych miejsc na naszej planecie nadających się do zamieszkania.
człowiek | 2020-01-23
Kluczowe wydarzenia z ewolucyjnej historii człowieka połączyły ciało i mózg w sposób, który pozwala nam dziś przyhamować starzenie się tego narządu.
ziemia | 2019-12-23

Naukowcy są coraz bliżej momentu, kiedy stanie się możliwe dokładne przewidzenie miejsca i czasu wystąpienia tego zabójczego zjawiska. Samolot, którym leciałem do medford, zaczął się powoli zniżać do lądowania.

technika | 2019-12-23
Nowy skalpel z doładowaniem stawia czoła rakowi. Kiedy chirurg usuwa guz nowotworowy, mogą pozostać po nim komórki rakowe, co grozi ponownym rozwojem nowotworu. Naukowcy rozpoczęli właśnie pierwsze badania kliniczne nad nowym narzędziem do leczenia raka, które być może pozwoli zabić jego uparte komórki: skalpelem plazmowym.
nauki ścisłe | 2019-12-23
Aby uratować mechanikę kwantową, informacja musi mieć możliwość wydostawania się z czarnych dziur. Nowe obserwacje mogą pomóc wyjaśnić tę kwestię.
człowiek | 2019-11-26
„Ultraprzetworzona” żywność wyzwala sygnały nerwowe, które powodują, że chcemy jeść więcej i więcej. KEVIN HALL, ZAJMUJĄCY SIĘ ŻYWIENIEM, dziedziną często budzącą kontrowersje, stara się zachować spokój. Mówi, że jest bardziej rozbawiony niż sfrustrowany „kurczowym trzymaniem się przez wielu naukowców ich ukochanych teorii, nawet wobec przytłaczających dowodów, że są one błędne”.
02/2021
Luty
W 1879 r. Constantin Fahlberg i Ira Remsen z Johns Hopkins University w Baltimore odkryli sacharynę
Co wspólnego mają suknia ślubna i kombinezon sapera?
Dlaczego dla marynarzy bardziej niebezpieczne od rekinów są krewetki?
Kiedy kurczak najlepiej sprawdza się jako broń artyleryjska?