Polecamy
ziemia | 2021-04-28

Kiedy zabrakło słońca, kokolity zaczęły polować.

ziemia | 2021-04-28
Grzyb infekuje i tworzy sobowtóry „kwiatów”.
wszechświat | 2020-06-26
W wysokiej rozdzielczości obrazach dysków wokółgwiezdnych można odnaleźć ukryte planety.
Aktualności
człowiek | 2020-06-01
Wielkie pandemie z przeszłości dają wskazówki, jak może  się zakończyć obecna. Wiemy, jak pandemia covid-19 się zaczęła: nietoperze w pobliżu Wuhan w Chinach uwarzyły miksturę ze szczepów koronawirusa i ostatniej jesieni jeden z tych szczepów, wystarczająco oportunistyczny, aby przekroczyć granicę gatunków, opuścił swojego gospodarza i zakaził człowieka. I wtedy znalazł się na wolności.
ziemia | 2020-06-01
Delty rzeczne powiększają rozmiary – na razie. Mimo wzrostu poziomu mórz obszary te, odgrywające olbrzymią rolę gospodarczą (porty) i ekologiczną (mokradła), powiększały w ostatnich dekadach swoją powierzchnię – ten trend nie utrzyma się jednak długo.
człowiek | 2020-05-01
Wirusolożka Shi Zhengli zidentyfikowała dziesiątki wirusów podobnych do wirusa SARS w zamieszkanych przez nietoperze jaskiniach i ostrzega, że może być ich tam znacznie więcej.
człowiek | 2020-05-01
Lekceważona przez długi czas metoda terapii ukierunkowana na RNA osiąga spektakularny sukces. Kiedy Emma kończyła pierwszy rok życia, nie stawała ani nie chodziła, ale mnóstwo dzieci w tym wieku też tego nie robi.
wszechświat | 2020-05-01
Niedawno opracowana mapa  struktury spiralnej Galaktyki przedstawia niezwykły obraz naszego kosmicznego domu. Setki lat temu badacze żeglowali po oceanach i przemierzali nieznane kontynenty w celu opracowania map Ziemi.
ziemia | 2020-05-01
Ukryty w głębinach teleskop neutrinowy poszuka m.in. ciemnej materii i śladów eksplozji odległych gwiazd. Pierwsza grupa 126 szklanych kul o średnicy piłki futbolowej, która zawisła nad dnem Morza Śródziemnego u wybrzeży Francji i Włoch, wypatruje sygnałów związanych z ciemną materią, wybuchami supernowych lub zderzeniami gwiazd neutronowych.
12/2021
W 1971 r. radzicecka sonda Mars 3 jako pierwsza wylądowała na powierzchni Czerwonej Planety.
Nie tylko tabliczka mnożenia, ale i dzielenia może sama wchodzić do głowy! Pomogą w tym zabawne, wpadające w ucho wierszyki, które pozostają w głowach uczniów. Dzięki błyskotliwym skojarzeniom pozwalają łatwo i bez wysiłku nie tylko nauczyć się tabliczki dzielenia w zakresie do 100, ale także zrozumieć, czym jest dzielenie i dlaczego nie musi sprawiać najmniejszych kłopotów.