Polecamy
człowiek | 2018-08-24
Zamożne rodziny inwestują więcej w chłopców, wynika z analizy sprzedaży plecaków.
nauki ścisłe | 2018-07-30
Świat mechaniki kwantowej jest dziwny i probabilistyczny, podczas gdy w naszej rzeczywistości zdarzenia są dobrze określone.
wszechświat | 2018-05-28

Dzięki nowej metodzie wielonośnikowej, polegającej na jednoczesnej rejestracji promieniowania elektromagnetycznego, cząstek i fal grawitacyjnych powstałych w trakcie tego samego zjawiska kosmicznego, astronomowie zyskali pełniejszy obraz największych tajemnic Wszechświata

wszechświat | 2018-01-26

W projekcie Axion Dark Matter Experiment, który wszedł właśnie w fazę najczulszych pomiarów, poszukiwane są aksjony – cząstki, które mogą być ciemną materią.

człowiek | 2017-12-18
Jak zmieniłby się świat, gdyby wodę na pustyni dało się czerpać wprost z powietrza, nie zużywając ogromnych ilości energii elektrycznej?
człowiek | 2017-12-18

Mlaski to dźwięki spółgłoskowe obecne w niektórych językach afrykańskich. Choć są przydatne, rzadko pojawiają się w ludzkiej mowie. Dlaczego? Jedną z przyczyn może być budowa anatomiczna aparatu artykulacyjnego.

technika | 2017-11-23

Stymulowanie mózgu impulsami magnetycznymi podczas pomiaru jego elektrycznej aktywności okazuje się wiarygodnym sposobem na stwierdzenie, czy badany jest świadomy.

ziemia | 2017-11-23

Związki chemiczne, inspirowane fizjologią arktycznych zwierząt, mogą pozwolić dłużej utrzymywać przy życiu przeszczepiane narządy.

nauki ścisłe | 2018-05-17
do podjęcia nowych studiów: Physics of Advanced Materials for Energy Processing – PAMEP prowadzonych w języku angielskim.
09/2018
W 1966 r. wystrzelono amerykańską sondę księżycową Surveyor 2.
Wszystko wokół nas jest zbudowane z materii, od gwiazd i planet, aż po tę książkę i każdego, kto trzyma ją w dłoniach. Czym jest materia? Czym jest charakterystyczna dla niej właściwość, określana jako masa?