Polecamy
ziemia | 2019-11-26
Kolejne pokolenia żab rozwijają się w tropach słoni.
nauki ścisłe | 2019-07-25
Nowa dyscyplina – sieciowa neurobiologia – pozwala zrozumieć, jak aktywność umysłu rodzi się z dokładnie dostrojonych interakcji pomiędzy różnymi obszarami mózgu.
ziemia | 2019-06-26
Nowe odkrycia paleontologiczne i analiza składu chemicznego dawnych oceanów ukazują nadzwyczaj głębokie korzenie eksplozjii kambryjskiej
nauki ścisłe | 2019-07-25
Projektant wykorzystuje bakterie do wyrobu nietypowych lamp. Dla większości ludzi bakterie to niewidoczne żyjątka przenoszące choroby, które trzeba jak najszybciej zmyć z rąk. Tymczasem Jan Klingler, projektant sztuki użytkowej ze Sztokholmu, stawia je w centrum uwagi jako zasadniczy element swych kolorowych lamp.
wszechświat | 2019-07-25
Skały księżycowe dostarczone na Ziemię przez astronautów z programu Apollo gruntownie odmieniły naszą wiedzę nie tylko o Księżycu, ale i o całym Układzie Słonecznym.
nauki ścisłe | 2019-06-26
Jakie są źródła masy oraz spinu protonów i neutronów? Wciąż nie znamy odpowiedzi na to pytanie. Nowy akcelerator pozwoli zajrzeć do wnętrza tych cząstek i ją znaleźć.
człowiek | 2019-06-26
Algorytm rozpoznaje chorobę Alzheimera na podstawie skanów mózgu. Według szacunkowych danych w Stanach Zjednoczonych 5,7 mln ludzi cierpi na chorobę Alzheimera – najczęstszy typ demencji – a do 2050 roku liczba ta ma wzrosnąć ponad dwukrotnie.
ziemia | 2019-06-26
Geolodzy uzupełnili tajemniczą lukę w zapisie trzęsień ziemi w Nepalu. To jak kraksa samochodowa oglądana w zwolnionym tempie – subkontynent indyjski uderza w Eurazję. To za sprawą tej kolizji zachodzącej wzdłuż Wielkiego Uskoku Himalajskiego następuje wypiętrzanie Himalajów.
człowiek | 2019-05-27
Odwieczne tabu związane z menstruacją przyczyniło się do braku badań, jak działają cykle w organizmie kobiety, co ma poważne konsekwencje zdrowotne. W roku 2007 susan brown doświadczyła odstręczającej mocy krwi menstruacyjnej.
12/2019
W 1901 r.  Guglielmo Marconi przeprowadził pierwszą transmisję radriową przez Atlantyk.
Czy matematyka w szkole wydawała Ci się trudna? Nudna? Przerażająca?
A może wręcz przeciwnie uwielbiasz matematykę? Niezależnie od odpowiedzi na te pytania, "Matematyka, jakiej nie znacie" jest książką dla Ciebie.