książki
Autor: Jim Baggott | dodano: 2013-03-21
Teoria kwantowa. Odkrycia, które zmieniły świat

Teoria kwantowa całkowicie zmieniła tworzony przez naukę obraz świata. Jednak jej powstanie nie było wynikiem olśnienia.

Przedstawiona przez Maxa Plancka w 1900 r. idea kwantów była zupełnie niezgodna z jego własnymi poglądami na rzeczywistość; był to akt desperacji i wyraz bezsilności. Koncepcja, że w tej idei może kryć się o wiele głębsza prawda, kształtowała się w ciągu następnych trzydziestu lat, by ostatecznie przyjąć formę najbardziej rewolucyjnego w historii opisu rzeczywistości fizycznej – mechaniki kwantowej.
Dla gigantów myśli, takich jak Planck, Einstein, Bohr, Heisenberg czy Schroedinger, zmagania z mechaniką kwantową stanowiły dramat przypominający ujarzmianie potwora, który pojawił się, by wprowadzić chaos do uporządkowanego świata fizyki klasycznej. I chociaż ostatecznie potwór został zamknięty w klatce równań, istota tego, co mówi o rzeczywistości mechanika kwantowa, do dziś wymyka się jednoznacznym interpretacjom.
Teoria kwantowa Jima Baggotta to niewątpliwie jeden z najlepszych i najbardziej przystępnych przewodników, a także pierwsza książka przedstawiająca całą historię mechaniki kwantowej od początku aż po dzień dzisiejszy.

Nigdy nie czytaliście podobnej książki – książki, która opisuje całą historię mechaniki kwantowej wraz z samą teorią, i robi to naprawdę rzetelnie!
„Wall Street Journal”

Jim Baggott – brytyjski chemik i utalentowany popularyzator nauki, autor książek „Atomic: The First War of Physics and the Secret History of the Atomic Bomb, 1939–1949”, „A Beginner's Guide to Reality”, „Beyond Measure: Modern Physics, Philosophy, and the Meaning of Quantum Theory”.

Autor: Jim Baggott | dodano: 2013-03-21