książki
dodano: 2013-02-21
Chad Orzel - Jak nauczyć teorii względności swojego psa

Psy zazwyczaj nie interesują się fizyką. Istnieją jednak wyjątki.

Do takich właśnie wyjątków należy Emmy – pies profesora Chada Orzela, który nie tylko próbuje zrozumieć prawa fizyki ale także zastanawia się nad możliwością ich praktycznego wykorzystania.

W poprzedniej książce, „Jak nauczyć fizyki swojego psa”, profesor Chad Orzel starał się – nie bez powodzenia – wyjaśnić Emmy zawiłości zachowania najmniejszych cząstek. Teraz nadeszła pora, by zapoznać ją z ogólną i szczególną teorią względności. Dlaczego właściwie psy nie mogą poruszać się prędzej niż światło? I co takiego stanie się z kotem, który przez przypadek wpadnie do czarnej dziury?

Być może Emmy jest mądrym psem, ale nie ma wątpliwości, że jej właściciel również ma nieprzeciętny talent do wyjaśniania trudnych zagadnień. Chad Orzel proponuje nam wszechstronne, pouczające i niezwykle przystępne ujęcie szczególnej i ogólnej teorii względności, które skrzy się humorem. Bez wątpienia jest to najzabawniejsze potraktowanie tej tematyki jakie miałem przyjemność przeczytać.
Steve Nadis, współautor książki „Geometria teorii strun”

Chad Orzel – profesor na Wydziale Fizyki i Astronomii w Union College. Specjalizuje się w fizyce cząsteczkowej. Autor książki „Jak nauczyć fizyki swojego psa”, w której w sposób przystępny i zabawny wyjaśnia zawiłości mechaniki kwantowej.

dodano: 2013-02-21
Chad Orzel - Jak nauczyć teorii względności swojego psa

Psy zazwyczaj nie interesują się fizyką. Istnieją jednak wyjątki.

Steve Nadis, współautor książki „Geometria teorii strun”